رو به قبله بودن پای بیماران در ICU و CCU

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص نامه مسئول نهاد نمایندگی رهبری که خواسته شده بود، پای بیماران در حال مرگ در icu و ccu رو له قبله باشد، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته نامه‌ای منتشر شد که در آن حجت الاسلام علیرضا شاه فضل از علیرضا مروجی در خواست کرده در ساخت بیمارستان جدید کاشان، رو به قبله بودن icu و ccu مدنظر قرار گیرد.

در متن نامه آمده است: "با توجه به سفارشات مکرر ائمه معصومین در زمینه اینکه اگر کسی در آستانه مرگ قرار بگیرد و در حالت احتضار به سر ببرد بایستی پای او به سوی قبله قرار داده شود و نظر به اینکه بیمارستان بقیه الله در حال ساخت است، لذا خواهشمند است دستور فرمائید ترتیبی اتخاذ گردد که در طراحی بخش‌های icu و ccu به این موضوع توجه ویژه شود.

تصویر این نامه در فضای مجازی انتشار یافته و واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است.

علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص این نامه، اظهار کرد: این نامه در زمان ساخت بیمارستان بقیه الله نوشته شده است.

وی ادامه داد: این نامه در جهت رعایت شرعیات در زمان طراحی ساختمان بیمارستان است.

پای بیماران در ICU و CCU رو به قبله باشد

کد خبر 519134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    واقعا چقدر توضیح مبسوطی دادند
  • محمد FR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 1
    سلام آیا توصیه مسئول نهاد نمایندگی در ساخت بیمارستان اجرایی هم شده است ؟ ابن نامه بی توجه به ماموریت بیمارستان نوشته شده است اساسا بخش های ccu , icu برای مردن بیمار ساخته نمی شوند و استفاده ار نماد مردن یعنی رو به قبله قرار دادن تخت و تلقین محتضر بودن به بیمار خلاف هدف و ماموریت بیمارستان که شفا بخشی می باشد . بله در صورتی که کسی رو به موت رفت می توان تخت او را در حالت رو به قبله قرار داد
  • مهربانو DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    هر مکانی به هر حال یه سمت رو به قبله داره، ایشون نگران بودند اتاقهای مراقبت ویژه سمت قبله نداشته باشن؟!!!