«امین حیایی» ستاره‌ای برای تمام فصول

امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون از تنظیم یادداشتی درباره‌ کارنامه‌یبازیگری اش توسط تحلیلگر سینما خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین حیایی در اینستاگرام خود آورده است:

" یادداشتی درباره‌ کارنامه بازیگری «امین حیایی»

«ستاره‌ای برای تمام فصول»

«امین حیایی» با فیلم «دو همسفر» و سریال «آپارتمان» کار خود را آغاز کرد. پنج سالی باید می‌گذشت تا در «هتل کارتن» ستاره‌ی بخت این بازیگر جوان بدرخشد. او با «روزگار جوانی» و «دستهای آلوده» ثابت کرد علاوه بر داشتن چهره‌ا یی زیبا، بازیگر قابلی هم هست. پس از این پیش‌درآمد درخشان ستاره سینمای ایران وارد دومین فاز کارنامه‌ی خود شد. حیایی هم در سینمای جریان اصلی با «مزاحم» و «کما» می‌درخشید و هم با بازی در «مهمان مامان» «داریوش مهرجویی» نشان می‌داد دوست دارد در سینمای متفاوت‌تر هم خودش را نشان دهد. در دهه‌ی هشتاد این حضور دوگانه ادامه پیدا کرد. از فیلم‌های مهم این دهه‌ی او می‌توان به سری فیلم‌های «ستاره‌ها» و «شب» اشاره کرد. امین سینمای ایران در شب در کنار دو اسطوره‌ی بازیگری یعنی «شکیبایی» و «انتظامی» در نقش سربازی وظیفه‌شناس عالی ظاهر شد. لهجه، بازی با چشم‌ها و ناتورالیسم نقش‌آفرینی‌اش داوران را مجاب کرد تا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را به او بدهند.

اما حیایی در سومین فاز کارنامه‌اش همه را شگفت‌زده کرد!

به فیلمها و سریالها دهه‌ی نود او توجه کنیم: «خانوم»، «دارکوب»، «درخونگاه» و «آقازاده». نقشهایی بسیار متفاوت که توانایی‌های او را نشان می‌دهند.

گل سرسبد این دهه بازی در دو فیلم متفاوت و بی‌نظیر بود: «شعله‌ور» و «قاتل و وحشی».

«فرید» شعله‌ور یکی از غریب‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینمای ایران بود. نفرت و غیظ و خشم سالیان در این چهره تلمبار شده بود و بازی ظریف و پر از خلاقیت بازیگر خوب ما آن را برجسته کرد. کمترین حق حیایی سیمرغ بود و اما داوران به دیپلم افتخار بسنده کردند. او در فیلم توقیف‌شده‌ی «قاتل و وحشی» از شعله‌ور هم فراتر رفت. چهره‌ی دژمش، نیکی پنهان مانده پشت جنونش، آزخواهی، خشم انفجاری و حرکات چشمهای خونینش هر تماشاگری را می‌ترساند. افسوس که این بازی درخشان هنوز دیده نشده است.

و بالاخره «عصر جدید» روی ظرفیت‌های ستاره‌گون حیایی حساب باز کرده بود و صمیمی‌ترین و صادقانه‌ترین نظرهای داوران هم مربوط به او بود.

امین حیایی ستاره‌ای برای تمام فصول و با پشتوانه‌یی مردمی است. بازیگری که صاحب‌نظران و مردم به یک اندازه دوستش دارند و تحسینش می‌کنند.

«بهنام شریفی» / «تحلیلگر سینما و روانشناسی تحلیلی» "

«امین حیایی» ستاره‌ایی برای تمام فصول

کد خبر 519115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.