آغاز اجرای طرح تفصیلی جدید جنوب غرب مشهد

سرپرست شهرداری مشهد با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی جدید جنوب غرب از سوی استاندار، گفت: براین اساس از امروز پنج‌شنبه ۱۱ شهریورماه پاسخگویی به شهروندان در مناطق ۹ و۱۱ بر اساس طرح تفصیلی جدید انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی در این خصوص، افزود: مدیریت شهری طی دو سال گذشته با تاکید بر تسریع در تأیید و تصویب طرح‌های تفصیلی این طرح‌ها را به شورای شهر فرستاد و پس از تأیید ۶ طرح تفصیلی از سوی شورای شهر این طرح‌ها برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اولین طرح تفصیلی جدید که مربوط به جنوب غرب مشهد است، روز گذشته ۱۰ شهریورماه از سوی استاندار به شهرداری و بلافاصله برای اجرا به مناطق ۹ و ۱۱ که مشمول این طرح هستند، ابلاغ شد.

سرپرست شهرداری مشهد بابیان اینکه بر این اساس از امروز (پنج شنبه) طرح تفصیلی جدید جنوب غرب در مناطق ۹ و ۱۱ ملاک عمل خواهد بود، اظهار کرد: لذا از صبح امروز شیوه‌نامه گذشته در این مناطق، دیگر ملاک عمل نبوده و با طرح تفصیلی جدید به شهروندان پاسخگویی خواهد شد.

خواجه نائینی تصریح کرد: پیاده‌سازی و نشستن طرح تفصیلی جدید روی سامانه‌های شهرسازی چند هفته زمان خواهد برد و این امر باعث کمی تأخیر در پاسخگویی می‌شود که از این بابت از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این موضوع ظرف دو تا سه هفته برطرف و پاسخگویی به مراجعان مناطق ۹ و۱۱ بر اساس طرح تفصیلی جدید سرعت خواهد گرفت.

سرپرست شهرداری مشهد گفت: تدابیری اتخاذشده تا در این مدت مشاوران طرح تفصیلی جدید در منطقه حضورداشته تا موارد مربوط به پایان کار با شیوه قبل و موارد مربوط به پروانه‌های جدید نیز منطبق با طرح تفصیلی جدید انجام شوند تا تأخیر در پاسخگویی به حداقل برسد.

خواجه نائینی در خصوص تعیین تکلیف طرح‌های تفصیلی سایر مناطق شهر نیز اظهار کرد: برنامه این است که هرماه ضوابط یک طرح تفصیلی به شهرداری ابلاغ شود بر همین اساس امیدواریم طرح تفصیلی بعدی در مهرماه از سوی استانداری ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: آمادگی این را داریم که بلافاصله پس از ابلاغ این طرح‌ها را اجرایی کنیم.

کد خبر 519063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.