تغییر نقش لاپورتا از پلیس خوب به پلیس بد

مدیرعامل باشگاه بارسلونا در تابستان جاری دست به تغییرات بزرگ و تصمیماتی سرنوشت ساز زد که به مذاق هیچ کس خوش نیامد اما این تصمیمات می‌تواند راهی برای رستگاری دوباره کاتالان‌ها باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، هواداران بارسلونا شاید هنوز باور نکرده‌اند که مجبور به خداحافظی با مسی شده و دیگر این ستاره بی نظیر را که به دنبال مسائل مالی و برنامه‌های بازیابی لاپورتا جدا شد در اختیار ندارند.

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا به دلیل مسائل مالی از این تیم جدا شد و باشگاه بارسلونا موفق نشد قرارداد وی را تمدید کند. مسی راهی پی اس جی شد و این آخرین فروش بزرگ کاتالان‌ها نبود. آنتوان گریزمان در پی خروج مسی از نیوکمپ، امید زیادی برای ماندن در این تیم نداشت و با رقم نسبتاً قابل توجهی به باشگاه سابقش یعنی اتلتیکو مادرید پیوست.

با توجه به فروش‌های بارسا و کاهش دستمزد بازیکنان در کنار قرض دادن عده‌ای از ستاره‌ها، آبی و اناری‌ها اکنون در مسیر بهبود و بازیابی قرار گرفته‌اند. بی شک خداحافظی با ستارگان بزرگ تیم و مخصوصاً مسی، کار ساده‌ای نیست. با این وجود لاپورتا ترجیح داد تا برای دور نگه داشتن باشگاهش از مشکلات بزرگ مالی، دست به اقداماتی سنگین و فراموش نشدنی بزند.

در سال‌های آینده، تصمیم تابستانی امسال ممکن است به بارسلونا آسیب برساند. با این حال اتفاقات سال جاری می‌تواند شرایط حضور مجدد و بیشتر بازیکنان لاماسیا را فراهم کند و آبی و اناری‌ها یک بار دیگر به ستاره‌های جوان خود رو بیاورند. این حرکتی است که نه تنها برای بهبود وضعیت مالی باشگاه در تابستان امسال طراحی شده، بلکه تغییر بزرگی در سیاست‌های بارسلونا درباره مسائل مالی خواهد بود.

لاپورتا که پیش از این همیشه ترجیح می‌داد نقش پلیس خوب را بازی کند و محبوب هواداران باقی بماند، حالا دست به اقدامات بزرگی زده که صدای همه را درآورده است. لاپورتا یک بار برای همیشه تصمیم گرفته هر هزینه‌ای را بپردازد تا بتواند بارسلونا را از باتلاقی که در دوران بارتومئو درون آن افتاد رهایی دهد.

رفتن مسی و فروش گریزمان و چند ستاره دیگر از جمله امرسون، همگی سود خوبی به همراه داشت اما به دلایلی کاملاً دردآور رقم خورد. با این وجود لاپورتا تعمیرات اساسی خود در بارسلون را آغاز کرده و نباید فراموش کرد که مسیر طولانی و سختی در پیش است. هر چه که هست کاتالان‌ها شروع درمان و ریکاوری خود را شروع کرده‌اند.

کد خبر 519055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.