۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
لامبدا از طریق واکسن مهار نمی شود!

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه لامبدا ویروس کرونا قادر است آنتی بادی تولید شده به دلیل دریافت واکسن کرونا را خنثی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن‌های کرونا بر گونه لامبدا ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند و متوجه شدند افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند در برابر گونه لامبدا ویروس کرونا در امان نیستند و ممکن است به آن مبتلا شوند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آنتی بادی ایجاد شده در بدن افراد پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا نمی‌تواند مانع آلوده شدن افراد به گونه لامبدا ویروس کرونا شود زیرا این گونه جهش یافته می‌تواند تأثیرات آنتی بادی را خنثی کند. با وجود اینکه نتایج به دست آمده تعجب آور نیست، اما باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

ویروس کرونا همانند دیگر ویروس‌ها چندین بار جهش پیدا کرده است و بعضی از گونه‌های ایجاد شده آن خطرناک‌تر و مسری‌تر از بقیه بوده است. گونه دلتا ویروس کرونا نیز همانند گونه لامبدا در برابر واکسن‌ها مقاوم است، اما هنوز مشخص نشده است که کدام گونه مقاوم‌تر است و باعث بروز نوع شدیدتر بیماری کووید -۱۹ می‌شود.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، گونه دلتا ویروس کرونا رایج‌تر است، به طوری که ۹۳ درصد شهروندان آمریکایی به این گونه از ویروس مبتلا شده‌اند، اما گونه لامبدا ویروس کرونا تنها یک درصد افراد در این کشور را درگیر کرده است.

کد خبر 519052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.