۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
رومانی میزبان پارکینگ خورشیدی

اورادئا مرکز شهرستان بیهور در رومانی به زودی میزبان یک پارکینگ عظیم برای وسایل حمل و نقل موتوری خواهد بود که سقف آن به طور کامل از پنل‌های خورشیدی پوشیده شده است و انرژی لازم را برای نیروگاه زمین‌گرمایی اطراف تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کلانشهر اورادئا ادعا کرده‌اند که به زودی گام بلندی در پایدارسازی شهر بر می‌دارند و به ایجاد زیرساخت سبز جدیدی در آن می‌پردازند. در این راستا، قرار است پارکینگ بسیار بزرگی مجهز به پنل‌های خورشیدی احداث شود که بیش از ۸۰ درصد انرژی مورد نیاز نیروگاه زمین گرمایی اطراف را تأمین خواهد کرد. جالب است بدانید که دولت نروژ مسئولیت پرداخت بخش قابل توجه هزینه پروژه را به عهده گرفته است چرا که در نظر دارد از این طریق، روابط تجاری خود با رومانی را محکم‌تر کند.

مقامات محلی اورادئا پیش از این نیز اقدامات زیادی در راستای استفاده از انرژی تجدید پذیر ارائه داده‌اند اما احداث پارکینگ خورشیدی بزرگترین پروژه شهر در نوع خود خواهد بود. نکته جالب‌تر در مورد اقدام جدید اینکه مدیران شهر در نظر دارند از طریق پیاده‌سازی آن روابط تجاری درازمدت بین شهر و کشورهای ایسلند، لیختن‌اشتاین و نروژ را تقویت و آن‌ها را برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شهری در آینده به همکاری با خود دعوت کنند.

پیاده‌سازی پروژه پارکینگ خورشیدی اورادئا ۱. ۲ میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت که دولت نروژ از اعطا ۷. ۱ میلیون یوروی آن خبر داده و باقیمانده هزینه را قرار است دولت اورادئا از بودجه شهر پرداخت کند. معماران در نظر دارند تعداد هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی بر فراز سایبان‌های پارکینگ جدید قرار دهند که این تعداد می‌تواند بیش از ۸۰ درصد انرژی مورد نیاز کارخانه گرما زمینی اطراف را تأمین کند. این پنل‌ها روی سازه‌های کاملاً فلزی قرار می‌گیرد، بنابراین از استحکام کافی برخوردار است و می‌تواند سایه مورد نیاز خودروها را نیز تأمین کند.

رومانی میزبان پارکینگ خورشیدی

کد خبر 519002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.