احداث محله ۱۰ دقیقه‌ای ضدسیل در بروکسل

شهر بروکسل بلژیک در حال توسعه محله‌ای است که علاوه بر داشتن ویژگی ضد سیلابی، تمام امکانات رفاهی در آن تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی قابل دسترسی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از تقریباً هفت ماه برنامه‌ریزی شهرداری، طرح احداث محله پایدار جدید در بروکسل به اتمام رسید. ون پراث - نام منطقه‌ای که برای بازسازی در نظر گرفته شده است - بین یک دشت شهری و بلوار بزرگ ورودی شهر ایجاد خواهد شد.

هدف اصلی این ابرپروژه، تبدیل منطقه به یک سینک هنگام وقوع سیل است تا به این ترتیب موقع بارش باران، آب در منطقه جاری نشده و از رخداد هرگونه تخریب و تلفات ناشی از سیل جلوگیری شود. مرحله اول برنامه باید در سال ۲۰۲۶ تکمیل شده و اولین خط تراموا نیز باید در سال ۲۰۲۴ در نزدیک این منطقه احداث شود.

احداث محله ۱۰ دقیقه‌ای ضدسیل در بروکسل

به علت موقعیت این منطقه، همواره تجمعی از ماشین‌ها هنگام ورود و خروج در این ناحیه وجود دارد. علاوه بر این جغرافیای ون پراث به گونه‌ای است که پتانسیل بالایی برای احداث کانال‌های آبی در آن وجود دارد به همین علت، کارشناسان شهری در وهله اول و برای نجات شهر از بروز هرگونه سیل، طرح تبدیل آن به آبگیر محلی را ارائه دادند.

ضد سیل بودن یکی از ویژگی‌های این محله است در حالی که تجمیع تمام امکانات رفاهی، آموزشی و تحصیلی در "ون پراث" باعث شده، ساکنان تنها در عرض ۱۰ دقیقه به همه تسهیلات دسترسی داشته باشند. مسئولان شهری حتی اعلام کرده‌اند که هیچ کودکی تا ۱۸ سالگی به علت وجود تمام امکانات تحصیلی در این محله، نیازی به خارج شدن از ون پراث برای ادامه تحصیل در مدارس دیگر را نخواهد داشت.

احداث محله ۱۰ دقیقه‌ای ضدسیل در بروکسل

از آنجایی که ون پراث میزبان باتلاق‌های بسیاری نیز هست، برنامه‌ریزان شهری طرحی را در نظر گرفته‌اند که از گیاهان طبیعی و تنوع زیستی این منطقه محافظت می‌کند، این پروژه به گونه‌ای است که آب جمع‌آوری شده از سطوح خیابان‌ها به سمت باتلاق‌ها و برای آبیاری گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار به نوعی زهکشی شهری است که امکان استفاده مجدد از آب را به بهترین نحو فراهم می‌کند.

احداث محله ۱۰ دقیقه‌ای ضدسیل در بروکسل

کد خبر 518987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.