شریف: اصلاح‌طلبان به نقد منصفانه دولت سیزدهم بپردازند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در حال حاضر اکثر اصلاح طلبان سوابق مدیریتی طولانی مدتی را در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و به صورت کلی با زوایایی مختلف امور حاکمیتی آشنا هستند و در همین راستا می‌توانند به صورت کاملاً حرفه‌ای عملکرد وزرای دولت سیزدهم را نقد کنند.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وظیفه اصلاح طلبان در قبال ابراهیم رئیسی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه اصلاح طلبان در ترکیب دولت حضور نداشته و وظیفه خاصی ندارند، بهتر است نقش اپوزیسیون به خود بگیرند و به نقد منصفانه دولت سیزدهم بپردازند.

وی افزود: در حال حاضر اکثر اصلاح طلبان سوابق مدیریتی طولانی مدت در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و به صورت کلی با زوایایی مختلف امور حاکمیتی آشنا هستند و در همین راستا می‌توانند به صورت کاملاً حرفه‌ای عملکرد وزرای دولت سیزدهم را نقد کنند و پیشنهادات خود را جهت بهبود وضعیت مطرح کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی از بیت‌المال برای پرورش برخی مدیران اصلاح طلب صرف شده، بهتر است دولت سیزدهم از تجربه اصلاح طلبان استفاده کند؛ قطعاً این اقدام در جهت حفظ منافع ملی خواهد بود.

شریف تاکید کرد: دولت نباید منتقدان خود را دشمن تلقی کند زیرا حجم زیاد امور اجرایی باعث می‌شود مدیران ارشد دولت در شناسایی انحرافات دستگاه اجرایی خود ناکام باشند، اما قطعاً متخصصان منتقد که از بیرون دستگاه اجرایی عملکردها را مشاهد می‌کنند به خوبی می‌توانند کاستی‌ها و انحرافات را مشاهده کرده و به دستگاه‌های اجرایی معرفی کنند.

کد خبر 518986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.