ایران- سوریه/استارت یوزها برای صعود به سومین جام جهانی متوالی

تیم ملی ایران در اولین دیدار از آخرین مرحله مقدماتی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز به مصاف سوریه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا، امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ تیم‌های ملی ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته نخست مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آسیا- گروه A

دیدار تیم‌های ایران و سوریه

پنجشنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ساعت ۲۰:۳۰

ورزشگاه: آزادی تهران

داور: ریوجی ساتو (ژاپن)

پخش زنده: شبکه سه

آخرین رویارویی: ایران ۳- سوریه صفر (دوستانه) - ایران ۲- سوریه ۲ (رسمی)

استارت صعود به سومین جام جهانی متوالی

تیم ملی ایران در حالی در اولین بازی خود در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف سوریه می‌رود که در مرحله قبلی پس از اینکه به دو هم گروهی‌اش در هفته‌های ابتدایی باخت شرایط برای صعودش پیچیده شد اما هرطور که بود در سه هفته پایانی با سه پیروزی مهم در بحرین توانست جواز صعود به مرحله نهایی را با قرار گرفتن در رتبه نخست گروه بالاتر از عراق و بحرین کسب کند.

تیم ملی ایران که در دو دوره قبلی جام جهانی در برزیل و روسیه نیز حاضر بوده است به دنبال صعود به سومین جام جهانی متوالی خود است، رقابت‌هایی که در کشور همسایه قطر برگزار می‌شود و بیش از پیش می‌تواند برای ایرانی‌ها جذاب باشد.

تیم ملی ایران در حالی در اولین بازی خود به مصاف سوریه خواهند رفت که به دلیل ابتلای اسکوچیچ و هاشمیان، سرمربی و مربی تیم ملی نتوانستند از وجود آنها در تمرینات اردوی اخیر بهره ببرند و به نوعی آماده سازی خوبی برای بازی با سوریه انجام نگرفته است، موضوعی که مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی نیز در نشست خبری قبل از بازی به آن اشاره کرد اما با این حال گفت که با تمام وجود مقابل سوریه به دنبال برد هستیم.

آخرین تقابل ایران و سوریه در تعطیلات عید نوروز همین امسال در ورزشگاه آزادی انجام شد جایی که تیم ملی ایران به راحتی با سه گل از سد سوریه گذشت. با این حال اما سوریه در تقابل‌های رسمی بیشتر ایران را اذیت کرده است، مانند دیدار پایانی مقدماتی جام جهانی قبلی که با نتیجه دو بر دو در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

تیم ملی ایران برای دیدار با سوریه چهار بازیکن خود از جمله احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی و علی کریمی را به دلیل مصدومیت در این اردو در اختیار نداشت و این بازیکنان به اضافه سردار آزمون که از دیدار با سوریه محروم است، از غایبان شاخص تیم ملی در دیدار برابر سوریه هستند.

در دیگر دیدارهای هفته نخست گروه A مقدماتی جام جهانی در آسیا، امروز در اولین دیدار از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران کره جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول میزبان عراق است و در آخرین دیدار نیز امارات و لبنان از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه زعبیل دوبی به مصاف یکدیگر می‌روند.

ترکیب احتمالی ایران:

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، وحید امیری، احمد نورالله‌ی، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد

ترکیب احتمالی سوریه:

ابراهیم عالمه، ثائر کروما، عمرو میدانی، فارس ارناووط، یوسف الحموی، موید عجان، کامل حمیشه، محمد عنز، محمد عثمان، محمد المواس و عبدالرحمن برکات

کد خبر 518982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.