کدام ماسک برای پیشگیری از ابتلای کرونای دلتا موثرتر است؟

ماسک‌های N95 دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و می‌توانند ۹۵ درصد ذرات معلق در هوا را فیلتر کنند بنابراین استفاده از این نوع ماسک خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، استفاده از ماسک از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که در بسیاری از کشورها اجباری است. توصیه شده است که افراد واکسینه شده نیز از ماسک استفاده کنند تا در برابر ابتلای گونه‌های مختلف ویروس کرونا ایمن باشند. نتایج مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که ماسک‌ها خطر انتقال ویروس از فرد بیمار به دیگران را کاهش می‌دهد.

آیا افراد واکسینه شده باید از ماسک استفاده کنند؟

اگر ماسک‌ها صحیح استفاده شود، می‌تواند خطر انتقال بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، زیرا مانع انتقال قطرات تنفسی از دهان و بینی فرد بیمار به دیگران می‌شود بنابراین لازم است افراد حتی کسانی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند در مناطق شلوغ و بدون تهویه از ماسک استفاده کنند.

تأثیر ماسک N95 بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ چیست؟

ماسک‌های N95 دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و می‌توانند ۹۵ درصد ذرات معلق در هوا را فیلتر کنند بنابراین استفاده از این نوع ماسک خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. از آنجایی که ممکن است تعداد ماسک‌های N95 موجود کم باشد کادر درمان در اولویت استفاده از آن‌ها قرار دارند. متخصصان معتقدند که ماسک‌های N95 برای افرادی که در ارتباط طولانی مدت با افراد واکسینه نشده قرار دارند یا به بیماری زمینه خاص و جدی مبتلا هستند بسیار مفید است.

تأثیر ماسک جراحی بر کاهش خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ چیست؟

ماسک‌های جراحی مقرون به صرفه‌ترین و در دسترس‌ترین ماسک موجود در بازار است، لازم است افراد این نوع ماسک را به درستی روی صورت خود قرار دهند تا از آن‌ها در برابر ابتلای ویروس کرونا محافظت کند. از آنجایی که معمولاً ماسک جراحی به درستی روی صورت قرار نمی‌گیرد، قطرات تنفسی می‌تواند از کناره‌های ماسک وارد دهان و بینی افراد شود و آن‌ها را آلوده کند. با توجه به اینکه سرعت انتقال پذیری گونه دلتا ویروس کرونا بسیار زیاد است ممکن است ماسک‌های جراحی نسبت به دیگر انواع ماسک‌ها برای محافظت در برابر کووید -۱۹ چندان مؤثر نباشد. توصیه شده است که افراد ماسک‌های جراحی را به گونه‌ای روی صورت خود قرار دهند که فاصله‌ای بین ماسک و صورت نباشد.

آیا ماسک‌های پارچه‌ای خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد؟

ماسک‌های پارچه‌ای به طور گسترده‌ای استفاده شده است، در صورتی این ماسک‌ها از افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کند که از چندین لایه پارچه با کیفیت تولید شده باشد. به منظور پیشگیری از مبتلا شدن افراد به گونه‌های مختلف ویروس کرونا، ماسک‌های پارچه‌ای باید حداقل از سه لایه بادوام تولید شده باشند. پس از ماسک‌های N95، ماسک‌ پارچه‌ای می‌تواند از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت کند، البته باید با کیفیت باشد، به درستی روی صورت قرار بگیرد و دهان و بینی فرد را بپوشاند.

آیا افراد باید پس از دریافت واکسن کرونا از دو ماسک استفاده کنند؟

متخصصان معتقدند که بهتر است افراد به منظور پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ به صورت همزمان از دو ماسک استفاده کنند. با وجود اینکه واکسن کرونا تا حدودی از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند اما باز هم استفاده از دو ماسک به صورت همزمان مؤثرترین روش برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ است. افرادی که به بیماری‌های جدی مبتلا هستند و واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند یا افرادی که در محیط‌هایی با خطر انتقال ویروس مانند بیمارستان‌ها مشغول کار هستند بهتر است از دو ماسک استفاده کنند.

کد خبر 518965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.