رونمایی از دیوارنگاری‌های منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از اتمام عملیات دیوارنگاری‌های گسترده در سطح این منطقه خبر داد و گفت: این دیوارنگاری‌ها با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال به اتمام رسیده و رونمایی شده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هنرهای عمومی مانند نقاشی دیواری با بسیاری از مسائل شهری در ارتباط است و در راستای بهسازی و حفظ هویت شهری و با توجه به فرهنگ غنی خوراسگان این کار در ۱۰ منطقه مختلف شهر انجام و پس از تکمیل رونمایی شده، در حالی که سال‌های مدیدی بود برای زیبا سازی همچنین استفاده از سطوح ناکارآمدِ منطقه، این کار انجام نشده بود.

وی تصریح کرد: نقاشی دیواری در ارتباط با سه عامل مخاطب، معماری و محیط پدید می‌آید که از میان این عوامل، محیط نقش اساسی در خلق این آثار دارد؛ چرا که مهم‌ترین وجه تمایز نقاشی دیواری از دیگر انواعش، شکل‌یافتنِ آن تحت‌تأثیر شرایط و ویژگی‌های محیط است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: این هنرِ رسانه‌ی دیداری می‌تواند ساحت کالبدی و دیداری منظر شهری را متأثر سازد و در ایجاد فضاهای سرزنده و با نشاط مؤثر باشد؛ از مهم‌ترین اهداف هنر «دیوارنگاری» زیبا سازی، بازپیرایی و تلطیف فضاها و منظر شهری است.

وی با بیان اینکه مردم خوراسگان ولایت مدار و شهیدپرور هستند، تصریح کرد: برجسته‌ترین دیوارنگاری‌های اخیر را در ارتباط با زنده نگه داشتن یاد شهدا و به خصوص شهیدان گرانقدر منطقه از جمله سردار شهید احمد ربانی اولین فرمانده بسیج خوراسگان دانست که در عملیات خرمشهر به درجه والای شهادت رسید.

قاسمی گفت: از دیگر شهدای هشت سال دفاع مقدس که تمثال آنها زینت بخش شهر شده است می‌توان به دیوارنگاری شهید محمدرضا تورجی زاده، شهیدان اکبر و رضا تورجی زاده در ورودی محله جی شیر و همچنین تصویر شهید مهدی حبیب الهی در محله راران اشاره کرد.

وی افزود: اجرای این عملیات در داخل محلات نیز انجام شده، به طوری که در محله اندوان دو مورد و در محله راران نیز دو مورد دیوارنگاره اجرا و رونمایی شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مساحت این دیوارنگاری ها حدود ۵۰۰ متر مربع است که با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال به اتمام رسیده و رونمایی شده است.

کد خبر 518939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.