اشتراک اطلاعات بین مدیریت شهری و شهروندان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: در سایت اصفهان من و درگاه الکترونیکی شهرداری، اطلاعات در قالب سامانه‌ها برای مدیران در داشبورد اطلاعاتی، آمارنامه سالانه برای شهروندان و یک سامانه شفافیت بودجه بارگذاری شده است.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح تجمیع، یکپارچه‌سازی و طبقه بندی اطلاعات در شهرداری اصفهان، اظهار کرد: امروزه ارزش و اهمیت وجود اطلاعاتی که کاملاً درست، قابل اتکا و استناد باشد برای همه بسیار واضح است زیرا تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات غلط موجب انجام اقدامات اشتباه خواهد شد و هزینه‌هایی را به دنبال دارد که گاهی غیرقابل جبران است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری بر اساس اطلاعات تصمیم‌گیری‌ها انجام و اجرایی شده تا شهر به صورت مطلوب در جهت جلب رضایت مردم اداره شود، افزود: با استفاده از طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات انتظار می‌رود اطلاعات کلیدی مورد نیاز مدیران در بستر یکپارچه جمع آوری شده، سپس انتشار یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های شهرداری، رویکرد برقراری شفافیت بین شهروندان و مدیریت شهری است که خوشبختانه در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: طرح تجمیع، یکپارچه‌سازی و طبقه بندی اطلاعات شامل بخش‌های اصلی استانداردسازی، یکپارچه‌سازی و انتشار اطلاعات در شهرداری اصفهان است که دو مورد نخست در سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات (سیما) و مورد سوم در سامانه رصد اطلاعات (رصا) انجام شده است.

وی افزود: در سایت my.isfahan.ir و درگاه الکترونیکی شهرداری به نشانیisfahan.ir ، اطلاعات در قالب سامانه‌ها برای مدیران در داشبورد رصا، آمارنامه سالانه برای شهروندان و یک سامانه شفافیت بودجه بارگذاری شده است.

صادقیان گفت: طرح تجمیع اطلاعات شهرداری سال ۸۹ در قالب نظام جامع آماری اجرا شد، اما سامانه پشتیبان وجود نداشت که در دو سال اخیر دو سامانه سیما و رصا کمک کرد تا مطالب جمع‌آوری شده قابلیت بارگذاری در سامانه و استفاده را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از گام‌ها برای مشارکت دادن شهروندان، اشتراک اطلاعات بین مدیریت شهری و شهروندان است که در این راستا سامانه "سیما" کمک می‌کند در لحظه اطلاعات خوبی داشته باشیم، البته در فاز دوم سامانه رصا زیرساخت دسترسی شهروندان به اطلاعات دیده شده است.

کد خبر 518921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.