نسخه الکترونیک زمینه‌ساز پزشک خانواده و نظام ارجاع خواهد بود

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی پیشگامی سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک را افتخاری ارزشمند و ماندگار دانست و گفت: نسخه الکترونیک موجب ایجاد شفافیت و برقراری عدالت در ارائه خدمات درمانی می‌شود و زمینه‌ساز تحقق اهداف و برنامه‌های مهمی همچون پزشک خانواده و نظام ارجاع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سالاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" پیشگامی این سازمان در اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک را افتخاری ارزشمند و ماندگار است. نسخه الکترونیک موجب ایجاد شفافیت و برقراری عدالت در ارائه خدمات درمانی می‌شود و زمینه ساز تحقق اهداف و برنامه‌های مهمی همچون پزشک خانواده و نظام ارجاع خواهد بود.

در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان و رؤسای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی سراسر کشور؛ در نسخه الکترونیک زحمت اصلی بر دوش مدیریت و کارکنان حوزه درمان تأمین اجتماعی بوده است و با وجود پیش بینی وجود مشکلات و نبود برخی مقدمات، کار را شروع کردیم و کار بزرگی انجام شد.

محصول برنامه بزرگ نسخه الکترونیک در آینده سازمان تأمین اجتماعی و نظام درمانی کشور مشخص خواهد شد، با تکمیل این طرح بزرگ و به دنبال آن تحقق برنامه‌های نظام ارجاع و پزشک خانواده امکان کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های درمانی بیمه شدگان وجود خواهد داشت و ارائه خدمات درمانی ارزان و نزدیک به رایگان با استفاده از نسخه الکترونیک و در بستر نظام ارجاع و پزشک خانواده میسر است.

مدیران حوزه درمان تأمین اجتماعی نسبت به پیگیری و تکمیل طرح نسخه الکترونیک اهتمام ویژه داشته باشند زیرا در بستر این طرح بزرگ امکان تحقق سایر اهداف و برنامه‌های متعالی حوزه درمان فراهم می‌شود.

شرایط امروز پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با تأمین اجتماعی قابل مقایسه با گذشته، گفت: دو سال پیش در شرایطی که کل وصولی حق بیمه تأمین اجتماعی حدود ۷ هزار میلیارد تومان در ماه بود، میزان مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرارداد به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده بود و اگر بنا بر تداوم آن شرایط بود امروز احتمالاً این بدهی به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید اما در شرایط فعلی هیچ بدهی معوقی به مراکز درمانی نداریم.

مطالبات مربوط به سال ۹۹ تمامی مراکز درمانی تسویه شده است و در سال جاری نیز مطالباتی که در بستر نسخه الکترونیک ایجاد می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود که این روش پرداخت برای تشویق مراکز درمانی طرف قرارداد به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک در دستور کار قرار دارد. در دو سال گذشته با تأکید بر حفظ اعتبار سازمان تأمین اجتماعی و تنها با اتکا به پیگیری‌های توأم با ارائه دیدگاه‌های کارشناسی موفق به وصول حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از دولت شدیم و بستر قانونی مناسب برای تداوم دریافت مطالبات تأمین اجتماعی نیز ایجاد شده است.

خدمت رسانی مراکز درمانی تأمین اجتماعی به بیماران مبتلا به کرونا را از افتخارات این سازمان است. در این مسیر تعدادی از همکاران حوزه درمان تأمین اجتماعی به مقام رفیع شهادت رسیده‌اند که یاد این عزیزان را گرامی می‌داریم.

کارکنان حوزه درمان تأمین اجتماعی در دوران بحران کرونا عملکردی افتخار آفرین داشتند و با وجود برخی محدودیت‌ها و کاستی‌ها برای خدمت رسانی به بیماران با همه وجود مشغول تلاش هستند.

اجرای برنامه‌ها و اقدامات تحول آفرین در سازمان تأمین اجتماعی نتیجه مشورت و همفکری با مجموعه مدیران و کارشناسان این سازمان بوده است، مسیر پر فراز و نشیب و توأم با موفقیتی را طی کردیم و اجرای بیشتر این برنامه‌ها نتیجه مشورت با همکاران و بهره‌مندی از تجربیات و دیدگاه‌های افراد دلسوز و صاحب‌نظر این سازمان است. "

نسخه الکترونیک زمینه‌ساز پزشک خانواده و نظام ارجاع خواهد بود

نسخه الکترونیک زمینه‌ساز پزشک خانواده و نظام ارجاع خواهد بود

نسخه الکترونیک زمینه‌ساز پزشک خانواده و نظام ارجاع خواهد بود

کد خبر 518907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.