آغاز مرحله نخست واکسیناسیون اصناف در آستارا

رئیس اتاق اصناف بندر مرزی آستارا از آغاز مرحله نخست واکسیناسیون اصناف این شهرستان علیه ویروس کرونا خبر داد.

حسین ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ایام کرونا آسیب‌های جانی و مالی زیادی به اصناف و بازاریان وارد شده است و در این دوران بسیاری از آنها به بیماری کووید _۱۹ مبتلا شده یا به دلیل رکود اقتصادی، دچار ورشکستگی شده اند.

وی افزود: حدود شش هزار و یکصد واحد صنفی دارای جواز کسب در شهرستان آستارا فعال است که مالکان آن‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از شهروندان در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌ها با شبکه بهداشت و درمان آستارا، تمام صاحبان واحدهای صنفی این شهرستان طبق زمان بندی علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف آستارا خاطرنشان کرد: ۲۷۰ واحد صنفی نانوایی و ۱۹ هایپرمارکت در شهرستان آستارا فعالیت می‌کنند که در مرحله نخست واکسیناسیون مالکان و کارگران ۴۱ واحد نانوایی و تمام هایپرمارکت ها از هفته جاری آغاز شده است.

ابوالحسنی از همکاری خوب اصناف و بازاریان آستارا در ایام تعطیلات کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با واکسیناسیون تمام اصناف به ویژه بازار بزرگ ساحلی، شاهد قطع زنجیره ویروس کرونا و رونق اقتصادی در این شهرستان گردش پذیر باشیم.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 518896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.