بورس امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

بازگشت قوی از سطح یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد و عبور از مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد اتفاق بسیار خوبی برای بازار سرمایه است، روز جاری قدرت خریداران در بازار شدت یافت و بسیاری از نمادهایی که روزهای گذشته در دامنه منفی نیز معامله می‌شدند به سمت دامنه مثبت کشیده شدند.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ چهارشنبه ۱۰ شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بازگشت قوی از سطح یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد و عبور از مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد اتفاق بسیار خوبی برای بازار سرمایه است، روز جاری قدرت خریداران در بازار شدت یافت و بسیاری از نمادهایی که روزهای گذشته در دامنه منفی نیز معامله می‌شدند به سمت دامنه مثبت کشیده شدند.

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۲۴ هزار و ۵۳۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد هشت هزار و ۴۸۲ واحدی در سطح ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۱.۶۴ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۹۰ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۴۴۸ واحدی به سطح ۲۱ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۹۷ هزار و ۹۹۵ و ۱۰۱ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۱ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و چهار میلیارد و ۶۲۳ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص به سطح حمایتی خود واکنش نشان داد روز شنبه امید است که بتواند از سطح یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد نیز عبور کند و شاخص به سمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد حرکت کند، متغیرهای بنیادی بازار گواه رشد آن را می‌دهند.

بورس امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

رئیس سازمان بورس: کانون سهامداران حقیقی در جریان است

رئیس سازمان بورس گفته است بخش دیده‌بان بازار سرمایه را مورد تمرکز و توجه قرار داده‌ایم و کلیه فعالان بازار سرمایه امکان ارائه گزارش تخلفات صورت گرفته در بازار سرمایه را به دیده‌بان بازار دارند. شرط سازمان بورس برای عرضه خودرو در بورس کالا، حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو است، یکی از قول‌های بنده به سهامداران راه‌اندازی کانون سهامداران حقیقی بوده است، این کار در جریان است و حتی مستندات آن روی سایت سازمان بورس قرارگرفته است.

افزایش نرخ خرید گندم

قیمت خرید تضمینی گندم هفت هزار و ۵۰۰ تومان شد، جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت ابزار می‌خواهد، گفت: یکی از این ابزارها قیمت بوده که تا الان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نبوده و مجلس کمک کرد شورای قیمت‌گذاری را به همین منظور در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد کردیم تا قیمت توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین شود و این قیمت باید قبل از آغاز کشت اعلام شود، به همین منظور در جلسه امروز قیمت گندم برای سال زراعی جدید هفت هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد این تغییر بر روی شرکت‌های زراعت، زپارس، زکوثر مؤثر خواهد بود..

اخبار شرکت‌ها

مبین: پتروشیمی مبین در سال ۹۹ به طور متوسط ماهانه درآمد ۱۰۲۱ میلیارد تومانی داشته است. درآمد شرکت در چهار ماه ابتدای سال ۴۶۹۹ میلیارد تومان گزارش شده که نشان دهنده میانگین هزار و ۱۷۴ میلیاردی است. مبین در مرداد هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. فروش شرکت بدون در نظر گرفتن گاز خوراک و سوخت (که ارزش افزوده کمتر و نقش اندکی در سود سازی شرکت دارد) در مرداد ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است. نمودار فوق بر این اساس تهیه شده است.

مقدار تولید ماهانه اکسیژن شرکت به طور میانگین ۱۳۶ میلیون متر مکعب بوده و این رقم در تیر ۱۳۳ میلیون است. مقدار تولید برق نیز ۳۸۶ هزار مگاوات ساعت گزارش شده، که بیش از میانگین تولید ماهانه است. محصول بخار دیگر محصول سود ساز شرکت، در این ماه با هزار و ۴۴ هزار تن، بالاتر از تولید ماهانه این محصول یعنی ۹۶۵ هزار واحد است.

در مرداد فروش ۱۳۳ میلیون متر مکعب اکسیژن، ۲۱۲ هزار مگاوات ساعت برق و ۹۹۲ هزار تن بخار گزارش شده است. میانگین فروش ماهانه هر یک از محصولات یاد شده به ترتیب ۱۳۶ میلیون، ۱۸۸ هزار و ۹۰۵ هزار بوده است.

اپرداز: آتیه داده‌پرداز در سال ۹۹ به طور میانگین ماهانه ۲۳.۶ میلیارد تومان درآمد ارائه خدمات داشته است. در فصل بهار با درآمد ۱۰۸ میلیاردی، میانگین ماهانه ۳۶ میلیارد تومانی را ثبت کرد. در تیرماه ۲۹.۷ میلیارد تومان درآمد داشته و در مرداد نیز همین حدود و ۲۹.۸ میلیارد تومان درآمد گزارش کرد. در این ماه ۲۸.۷ میلیارد درآمد حاصل از ارسال پیامک و ۰.۹ میلیارد تومان درآمد حاصل از ارائه خدمات و پشتیبانی بوده است. با این حساب مجموع درآمد پنج ماهه شرکت به ۱۶۸ میلیارد تومان رسید که از رقم ۱۰۵ میلیاردی مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد بالاتر است.

غمینو: غمینو در سال ۹۹ به طور متوسط ماهانه ۱۹.۴ میلیارد تومان فروش داشته است. این رقم در تیر ۲۸.۴ میلیارد تومان بود و در ماه مرداد رقم ۳۲.۳ میلیارد تومان گزارش شد که رکورد ۲۹.۶ میلیارد تومانی ثبت شده در بهمن ماه سال گذشته را ۹ درصد ارتقا داد. میانگین مقدار فروش ماهانه بیسکویت مینو به عنوان محصول اصلی در سال ۹۹ برابر ۱،۱۷۰ تن بوده که در چهار ماه ابتدای امسال میانگین ۱،۰۵۴ تنی داشته و در مرداد فروش ۱،۲۶۲ تنی از این محصول گزارش شد.

نرخ فروش بیسکویت شرکت در مرداد ماه ۲۰ هزار و ۳۲ تومان به ازای هر کیلو بوده که برای اولین بار از مرز ۲۰ هزار تومان عبور کرده و نسبت به تیر ماه ۲ درصد رشد داشته است.. این نرخ در سال ۹۹ برابر با ۱۲ هزار و ۳۹۲ تومان بود.

شرانل: در مرداد ماه شرکت ۴۲ هزار و ۱۴ مترمکعب محصول تولید کرده است. میانگین تولیدات سال قبل ۴۷ هزار و ۹۹۵ مترمکعب بوده و در پنج ماهه امسال به ۴۳ هزار و ۷۲ مترمکعب رسیده است.

در مرداد شرکت فروش ۴۰ هزار و ۹۲۲ مترمکعب محصول را گزارش کرده، متوسط فروش ماهانه سال ۹۹، ۴۹ هزار و ۳۲ مترمکعب بوده و میانگین فروش پنج ماهه نیز به ۴۳ هزار و ۷۲ مترمکعب رسیده است. درآمد فروش مرداد ماه ۵۷۵ میلیارد تومان گزارش شده، میانگین فروش ماهانه سال ۹۹، ۴۳۱ میلیارد تومان بوده و تاکنون در سال جاری به ۵۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

در این ماه نرخ فروش روغن پایه داخلی ۲۲۵ هزار و ۳۵۳ ریال و نرخ روغن موتور داخلی نیز ۲۷۹ هزار و ۲۱ ریال بوده است. نرخ فروش ماه گذشته این دو محصول به ترتیب ۱۲۸ هزار و ۹۸ و ۲۱۵ هزار و ۱۱ ریال بوده است.

اخبار بازارهای جهانی

لوبکات: میانگین قیمت پنج ساله‌ی لوبکات فوب خلیج فارس در حدود ۳۷۳ دلار بوده، نمودار قیمتی در هفته‌های اخیر در محدوده ۴۶۰ تا ۴۷۵ نوسان داشته و قیمت گزارش شده‌ی این محصول در هفته اخیر ۴۶۳ دلار بوده است.

آیزورریسایکل: میانگین قیمت پنج ساله‌ی آیزورریسایکل فوب خلیج فارس در حدود ۵۰۲ دلار بوده، نمودار قیمتی در هفته‌های اخیر تغییر چندانی نداشته و قیمت گزارش شده‌ی این محصول در هفته اخیر ۶۲۳ دلار بوده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 518780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.