استفاده از تابوت در دفن اموات کرونایی بجنورد لغو شد

سرپرست شهرداری بجنورد گفت: نیاز به استفاده از تابوت برای دفن اموات کرونایی نیست.

به گزارش ایمنا، علی گودرزی در این باره اظهار کرد: دفن اموات کرونایی و ضرورت استفاده از تابوت سبب تحمیل هزینه زیادی برای خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های نیازمند شده بود.

وی خاطرنشان کرد: لذا همراه با اعضای شورای اسلامی شهر، مذاکراتی را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان انجام دادیم که جمع بندی آنکه مورد تأیید دکتر هاشمی رئیس دانشگاه قرار گرفت، نبود الزام برای استفاده از تابوت و قرار دادن اموات درون آنها بود.

سرپرست شهرداری بجنورد تصریح کرد: در جابجایی اموات به سایر شهرها که تشدید رعایت ضوابط بهداشتی ضروری است باید از تابوت استفاده کرد اما در سایر موارد رعایت پروتکل‌های مورد تأیید در سازمان آرامستان‌ها و کاور کردن متوفی کافی است.

گودرزی با تاکید بر لزوم ارتقای سامانه ۱۳۷ به اورژانس خدماتی شهرداری افزود: سامانه ۱۳۷ به منظور ارتباط آسان شهروندان برای پیگیری درخواست‌ها و مطالبات شهروندی، نیازمند ابزار اجرایی و قدرت است.

وی با بیان اینکه نیازمند تغییر و تعریف جدید برای این سامانه هستیم، گفت: از مهرماه تلاش می‌کنیم ابزار اجرایی در اختیار این سامانه باشد تا در شرایط اورژانسی حضور و مدیریت صحیح بر مطالبات شهروندی را شاهد بوده و این سامانه نیز ۲۴ ساعته پاسخگو باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 518734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.