شناسایی گونه کلمبیایی کرونا و احتمال مقاومت آن در برابر واکسن‌ها

سازمان جهانی بهداشت با تایید شناسایی گونه جدید کرونا در کلمبیا عنوان کرد ممکن است این گونه جدید در برابر واکسن‌ها از خود مقاومت نشان دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: در حال نظارت بر این گونه جدید با نام " B.۱.۶۲۱" یا " موو" و بررسی ساختار آن است. این گونه جدید ابتدا در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شده بود.

سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرده است که این گونه کرونا جهش‌هایی داشته که نشان از خطر مقاومت آن در برابر واکسن‌ها دارد و این نهاد تاکید دارد که بررسی و مطالعات بیشتر برای شناختن ساختار این گونه جدید لازم است.

در بولتن هفتگی سازمان جهانی بهداشت در این رابطه آمده است: گونه " موو" مجموعه جهش‌هایی داشته که نشان می‌دهد در برابر واکسن از خود مقاومت‌هایی نشان می‌دهد.

همزمان با تداوم واکسیناسیون در کشورهای مختلف جهان، کارشناسان نگران جهش‌های گونه‌های جدید کرونا هستند که در برابر واکسن‌ها مقاومت داشته باشند و اثرپذیری این واکسن‌ها را کاهش دهند.

در این میان نگرانی دیگر واکسینه نشدن شماری از مردم جهان است که یا شخصاً تمایل به زدن واکسن ندارند و یا هنوز شرایط واکسیناسیون برای آنها مهیا نشده است.

از دیگر گونه‌هایی که سازمان جهانی بهداشت در مورد کرونا کشف کرده می‌توان به گونه آلفا و دلتا اشاره کرد که در ۱۷۰ کشور جهان شناسایی شده‌اند و مطالعات در مورد آنها همچنان ادامه دارد.

پس از آنکه ابتدا گونه کرونایی " موو" در کلمبیا شناسایی شد، شیوع این گونه در چند کشور دیگر منطقه آمریکای جنوبی و اروپا نیز گزارش شده است.

تاکنون بیش از ۲۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ فوتی داشته است. آمریکا هند و برزیل سه کشور اول فهرست با بالاترین آمارهای مبتلا به کرونا در جهان هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 518729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.