اجرای ۱۳ پروژه سرمایه گذاری در شهرداری‌ها و دهیاری‌های زنجان

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از اجرای ۱۳ پروژه سرمایه گذاری با مشارکت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی محمودی اظهار کرد: اداره کل امور شهری استان‌های زنجان، اقدامات متعددی در حوزه شهری انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص ۱۴ هزار و ۱۸ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان طی ۸ سال گذشته از محل اعتبارات «ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی استان سازمان شهرداری‌ها اعتبارات تملک دارایی، حوادث و بازآفرینی شهری» علاوه بر کمک قابل توجه به شهرداری‌ها در تأمین هزینه‌های جاری موجبات توسعه زیرساخت‌های شهری شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان تصریح کرد: بودجه شهرداری‌های استان در طول دولت تدبیر امید از یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال سال ۱۳۹۱ با رشدی ۶۸۷ درصدی به ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

محمودی اضافه کرد: درآمد کوششی شهرداری‌های استان در سال ۱۳۹۱ از یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال با رشد ۸۱۳ درصدی به ۸ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

وی افزود: اجرای ۱۳ پروژه سرمایه‌گذاری با مشارکت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قالب تسهیلات کم‌بهره با اعتبار ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای کاهش سطح وابستگی شهرداری‌ها به بودجه عمومی و تحقق درآمدهای پایدار از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری‌های استان بوده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان بهسازی بافت‌های فرسوده شهری از ۱۱۴ هزار متر مربع در سال ۱۳۹۱ با ۲۳۷ درصد رشد به ۲۷۱ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

منبع: فارس

کد خبر 518649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.