رئیسی: ۵ میلیون دوز واکسن به‌صورت هفتگی وارد می‌شود

معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده پنج میلیون دوز واکسن به‌صورت هفتگی وارد کشور می‌شود و به عبارتی دیگر در شهریورماه ۲۰ میلیون دوز و در مهرماه ۳۰ میلیون دوز واکسن به دست ما می‌رسد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رئیسی امروز سه‌شنبه در گردهمایی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: اکنون سرعت واکسیناسیون بالا رفته و و ۸۷ درصد گروه‌های سالمندی ۶۰ سال به بالا واکسینه شدند، مشاغل خاص و گروه‌های شعلی، بیماران سرطانی، دیابتی، هموفیلی، دیالیزی و خاص نیز ۸۰ تا ۹۰ درصد واکسیناسیون آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ میلیون دز واکسن تزریق شده، افزود: اثربخشی همه واکسن‌های تزریقی شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و حتی بهارات مناسب بوده است.

رئیسی با بیان اینکه در فاز ۴ واکسیناسیون زیر ۶۰ سال انجام می‌شود، تصریح کرد: این واکسیناسیون ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود و حدود ۸۴ میلیون دوز واکسن نیازمندیم که تعاملاتی خوبی برای واردات انجام شده و به سرعت از هفته آینده انجام می شود.

وی اظهار کرد: اکنون روزانه ۶۵۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق می شود و ظرفیت دو برابر شده است.

به گفته وی، آمار و ارقام افراد واکسینه شده نشان می‌دهد علی رغم شیوع دلتا، میزان بستری افراد واکسینه شده در همان گروه سنی پایین‌تر است.

رئیسی افزود: هر واکسنی دارای عوارض است که خفیف بوده و عوارض واکسیناسیون در مقایسه با میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا پایین است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: بهترین واکسن اولین واکسنی است که به دستمان می‌رسد و اینکه فایزر، مدرنا نسبت به واکسن های دیگر بهتر است، تبعیض بوده و سازمان ملل و بهداشت جهانی باید در مورد این تبعیض ها تصمیم گیری کنند.

رئیسی تصریح کرد: در پاندمی کرونا پرداختن به این ادعاها تبعیض و ناعادلانه است.

به گفته وی، اکنون سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته و در شهریورماه تسریع می‌یابد. در برخی استان‌های مرزی ۴۰ سال به بالا، عشایر ۱۸ سال به بالا، برخی جزایر نیز ۱۸ سال به بالا در برابر کرونا واکسینه شده اند.

رئیسی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون صنایع و مراکز تولیدی نیز بزودی انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: اکنون ترجیح دادیم تا ورود واکسن جدید، دوز دوم واکسیناسیون را انجام دهیم و بزودی گروه‌های سنی دیگر را نوبت دهی خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 518566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.