بازار ارز دیجیتال امروز ۹ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

در صورتی که بیت کوین محدوده ۴۷ هزار دلار را از دست بدهد احتمال اینکه تا سطح ۴۱ هزار دلار افت کند وجود دارد این رمز ارز در منطقه حساسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

· بیت کوین ۴۷ هزار و ۲۱۶ دلار، کاهش ۱.۶۳ درصدی

· اتریوم سه هزار و ۲۴۱ دلار

· کاردانو دو دلار و ۷۸ سنت

· بایننس کوین ۴۶۳ دلار و ۲۳ سنت

· دوج کوین ۲۷ سنت

· ریپل یک دلار و ۱۲ سنت

· پولکادات ۲۷ دلار و ۲۸ سنت

· یونی سواپ ۲۷ دلار و ۲۸ سنت

· سولنا ۱۱۹ دلار و ۱۸ سنت

· ترا ۳۴ دلار و ۳۸ سنت

· مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

بیت کوین ۹ شهریور

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پیش بینی: در صورتی که محدوده ۴۷ هزار دلار را از دست بدهد احتمال اینکه تا سطح ۴۱ هزار دلار افت کند وجود دارد. بیت کوین در منطقه حساسی است.

اخبار مهم بازار کریپتوکارنسی

بیش از ۱.۳ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها منتقل شد

طی ۲۴ ساعت اخیر تعداد ۶۰ تراکنش بزرگ ارز دیجیتال صورت گرفت که هرکدام از این تراکنش‌ها به طور متوسط حاوی ۲۱ هزار بیت کوین بودند. هرکدام از این ۶۰ تراکنش حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد و درکل بیش از دو میلیون بیت کوین بین آدرس‌های ناشناس جا به جا شده است. ارزش کل این بیت کوین‌های منتقل شده به ۶۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار می‌رسد.

بهای سولانا برای نخستین بار سه رقمی شد

بهای سولانا امروز برای نخستین بار در تاریخ سه رقمی شد و توانست از مرز ۱۰۰ دلار عبور کند تا به مسیر رشد بیش از ۳۸ درصدی خود در هفته گذشته ادامه دهد. براساس داده‌های کوین گکو، بهای سولانا در اوج بازار تا ۱۰۱ هزار و ۴۲ دلار صعود کرد، اما پس از آن مقدار عقب نشینی داشت. در زمان تنظیم این خبر قیمت این ارز دیجیتال با ۷.۷ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۹۹ هزار و ۵۹ دلار رسیده است. حجم معاملات هشتمین ارز دیجیتال برتر بازار، هم اکنون به حدود ۲.۵ میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار آن نیز نزدیک به ۲۹ میلیارد دلار است.

نایب رئیس بانک مرکزی اروپا: ارزهای دیجیتال پایه اقتصادی ندارند

لوئیس دی گوئندوس، نایت رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) معتقد است که دارایی‌های دیجیتال باید مانند سایر دارایی‌های بازار مورد نظارت و قانون‌گذاری قرار بگیرند. او به طور مشخص درباره ارزهای دیجیتال گفت: «من طرفدار ممنوعیت آن‌ها نیستم، اما صادرکنندگان این دارایی‌ها باید از شرایطی مشابه سایر دارایی‌های مالی پیروی کنند و از هرچیزی که مربوط پول شویی یا تأمین مالی تروریسم است، اجتناب کنند.»

دی گوئندوس همچنین معتقد است که ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر دارایی‌ها، هیچ پایه اقتصادی ندارند. وی معتقد است که ارزش ارزهای دیجیتال، تنها در کمیاب بودن آن‌هاست، نه در رابطه‌ای که با سایر کلاس‌های دارایی دارند.

جان پاولسون: ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه ارزش هستند

جان پاولسون، میلیاردر و مدیر پرتفوی معروف از طبیعت بی ثبات دارایی‌های دیجیتال انتقاد کرد و در عین حال حمایتش از مناطق امن سنتی مانند سرمایه‌گذاری در طلا را نشان داد. پاولسون درباره دارایی‌های دیجیتال می‌گوید که آن‌ها دارای «محدودیت عرضه هیچ چیز» و «فاقد هرگونه ارزش ذاتی» هستند. او همچنین معتقد است به دلیل نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارهای پایدار سنتی، باید از سرمایه‌گذاری در این بخش امتناع کرد.

پاولسون می‌گوید: «ارزهای دیجیتال فارغ از اینکه امروزه در کجا معامله می‌شوند، در نهایت بی ارزش بودن آن‌ها اثبات می‌شود. به محض اینکه نشاط بازار از بین برود یا جریان نقدینگی خشک شود، قیمت ارزهای دیجیتال هم به صفر خواهد رسید. من به کسی توصیه نمی‌کنم که در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند.»

رئیس بانک مرکزی آفریقای جنوبی: ارزهای دیجیتال را نمی‌توان ارز نامید

لستجا گنیاگو، رئیس بانک مرکزی آفریقای جنوبی بر دیدگاه دیرینه این بانک تاکید کرد و اظهار داشت که ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، ارز نیستند. مطابق گفته وی، دارایی‌های دیجیتال را از آنجا که از استانداردهای ارزی پیروی نمی‌کنند، نمی‌توان ارز دانست.گنیاگو می‌گوید بیت کوین فقط تا حدی یکی از ۳ ویژگی پذیرفته شدن به عنوان ابزار مبادله، پذیرش به عنوان منبع ذخیره ارزش و واحد حساب بودن را داراست که آن هم ذخیره ارزش بودن است. با این حال، گنیاگو خاطرنشان کرد که بانک مرکزی باید این نوع دارایی‌ها را قانون‌گذاری کند.

بانک مرکزی سنگاپور ۱۵ شرکت را برای توسعه CBDC خود نامزد کرد

بانک مرکزی سنگاپور (MAS)، ۱۵ شرکت را برای حضور در پروسه ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) این کشور نامزد کرد. در این میان نام شش شرکت سنگاپوری، چهار شرکت آمریکایی به همراه شرکت‌هایی از آلمان، سوئیس، باربادوس، فرانسه و استرالیا به چشم می‌خورد. قرار است در نهایت سه شرکت برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی انتخاب شوند. لازم به ذکر است که پس از اعلام جایزه بانک مرکزی برای شرکت‌هایی که ایده‌هایشان را ارائه کنند، ۳۰۰ شرکت بین‌المللی از ۱۵ کشور جهان برای این چالش ثبت نام کردند.

کریپتو کوانت: ماینرها انتظار دارند بیت کوین سطح قیمتی بالاتر از ۴۸ هزار دلار را حفظ کند

بر اساس گزارش‌ها و داده‌های ارائه شده از سوی کریپتو کوانت و گلسنود، همزمان با افزایش هش ریت بیت کوین، ماینرها همچنان به خرید تجهیزات استخراج این ارز دیجیتال ادامه می‌دهند. یک تحلیل‌گر کریپتو کوانت معتقد است که ماینرها انتظار دارند که بیت کوین بالاتر از سطح ۴۸ هزار دلاری باقی بماند و با چنین استدلالی است که از ماه ژوئن دست به خرید تجهیزات زده‌اند و این امر را ادامه می‌دهند. این تحلیل‌گر استخراج کنندگان بیت کوین را نوسان گیران باهوش بازار می‌داند، چرا که پیش بینی آن‌ها از قیمت بیت کوین، بر سود آن‌ها از استخراج تأثیر می‌گذارد.

شبکه اتریوم به اندازه قیمت دو هزار خانه اتر سوزانده است

شبکه اتریوم حدود یک ماه پیش طرح بهبود ۱۵۵۹ را اجرایی کرد و از آن زمان تاکنون ۱۳۶ هزار و ۶۰۶ واحد اتر به ارزش بالغ بر ۴۳۲ میلیون دلار سوزانده شده است. با این رقم می‌توان در آمریکا ۲۰۰۰ خانه به ارزش هر واحد ۲۰۰,۰۰۰ دلار، یک تیم ورزشی و ۱۰ عدد از گران‌ترین خودروهای اسپرت جهان را خریداری کرد. گفتنی است قیمت اتریوم از موقع اجرای طرح ۱۵۵۹ حدود ۳۰ درصد رشد کرده است. هدف از پیاده‌سازی این طرح ایجاد ثبات در کارمزد تراکنش‌های شبکه بوده است.

راهپیمایی مردم السالوادور برای اعتراض به قوانین بیت کوینی

شهروندان السالوادور در آستانه تصویب شدن قوانین مربوط به بیت کوین راهپیمایی‌های اعتراضی برگزار کرده‌اند. گفته می‌شود در این تجمع اعتراضی صدها نفر شرکت کرده‌اند. آنها بنرهایی با مضمون «نه به بیت کوین» و «طبقه کارگر مخالف بیت کوین است» حمل می‌کردند. معترضان معتقدند قوانین مربوط به پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی به آنها تحمیل شده زیرا دولت در این زمینه از مردم نظرخواهی نکرده است.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 518558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.