شهروندان پسماندهای پزشکی و اقلام بهداشتی را جداگانه تحویل دهند

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: پسماندهای پزشکی مانند سرم، سرنگ، وسایل برنده و داروها، همان پسماندهای ویژه و خطرناک هستند و شهروندان باید جداگانه آن را به غرفه‌ها تحویل دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله امیرابراهیمی با اشاره به اهمیت تفکیک پسماند به‌ویژه پسماندهای ویژه و خطرناک اظهار کرد: در روزهای گذشته با شیوع پیک کرونا و به‌تبع آن افزایش استفاده از داروها و اقلام پزشکی به‌ویژه در منازل، شهروندان باید این پسماندها را دیگر پسماندها جداسازی کنند.

وی ادامه داد: پسماندهای پزشکی مانند سرم، سرنگ، وسایل برنده و داروها، همان پسماندهای ویژه و خطرناک هستند و شهروندان باید جداگانه آن را به غرفه‌ها تحویل دهند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه شهروندان باید این زباله‌های ویژه را در کیسه‌های قرمز تحویل دهند، تصریح کرد: افرادی که در منزل بیمار دارند باید مراقب پسماندهای خطرناک و ویژه باشند و با رعایت مسائل بهداشتی این زباله‌ها را در کیسه‌های دربسته تحویل دهند.

امیرابراهیمی با تأکید بر اینکه در سطح شهر باید این زباله‌های ویژه ازجمله ماسک از طریق مخازن پسماند منتقل‌شده و رهاسازی نشود، گفت: آلودگی اقلام بهداشتی زیاد بوده و متأسفانه رهاسازی و بی خطرسازی این اقلام می‌تواند منجر به درگیری کارکنان مدیریت شهری شود.

کد خبر 518512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.