غرش موشک‌های بومی مرصاد ۱۶ در آسمان اقتدار دفاعی ایران

در آستانه دهم شهریور روز پدافند هوایی ارتش، نسل جدید سامانه موشکی تماما بومی مرصاد ۱۶ در کویر مرکزی ایران علیه اهداف تعیین شده با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خوش‌قلب، معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن تبریک هفته‌ی پدافند، اظهار کرد: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ کاملاً بومی بوده و از فناوری‌های نوین جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری همزمان با چند هدف متخاصم بهره مند است.

وی، افزود: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ برای اولین بار تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندی قرار گرفت و از مرکز فرماندهی و کنترل حضرت ولیعر (عج) نسبت به کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف اقدام شد.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه تحرک و چابکی بالا از خصوصیت اصلی و منحصر به فرد این سامانه است، افزود: سامانه مرصاد ۱۶ قادر است با اهداف سرعت بالا در ارتفاع کم مانند انواع کروز مقابله نماید.

خوش قلب با تاکید بر اینکه ارتباط با شبکه یکپارچه به صورت دیتا و محیط کاملاً امن برقرار می‌گردد، تصریح کرد: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ قادر است در لحظه هدف متخاصم با هر ارتفاع پروازی را شناسایی کند و وارد عمل بشود و در لحظه اهداف را به شبکه می‌دهد و مرکز کنترل فرماندهی می‌تواند مستقیم با سامانه درگیر بشود.

وی خاطرنشان کرد: به زودی از بهینه شده سامانه مرصاد ۱۶ جهت مقابله با اهداف ارتفاع بالا با سرعت بالا رونمایی خواهد شد.

کد خبر 518501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.