آتش‌سوزی تالاب بندرانزلی خاموش شد

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی گفت: آتش سوزی تالاب در منطقه چراغ پشتان، به طور کامل خاموش شده و در حال حاضر دود بخش وسیعی از تالاب را فراگرفته است.

محمود گچکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش سوزی بخشی از نیزارهای تالاب انزلی در ساعت ۱۲:۳۰ روز دوشنبه _هشتم شهریورماه_ به ستاد عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر اطلاع داده شد و بلافاصله ۱۲ آتش‌نشان با دو خودروی اطفای حریق به محل آتش‌سوزی به منطقه چراغ پشتان اعزام شدند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی تصریح کرد: به دلیل عمق زیاد گل و لای در محدود آتش سوزی، امکان ورود آتش‌نشانان به تالاب برای مهار حریق وجود نداشت اما با تلاش سه ساعته بالگرد آبپاش جمعیت هلال احمر گیلان بخشی از آتش سوزی تالاب مهار شد.

وی ادامه داد: با تاریک شدن هوا امکان پرواز بالگرد بر فراز تالاب وجود نداشت به همین دلیل عملیات متوقف شد پس از آن شش آتش‌نشان و دو خودرو آتش‌نشانی از شب تا صبح در حاشیه تالاب در حالت آماده باش بودند که در نهایت صبح امروز آتش‌سوزی به دلیل نسیم صبحگاهی و کاهش دما خاموش شد.

گچکار افزود: در حال حاضر دود بخش وسیعی از تالاب را فرا گرفته است و یک خودرو با دو آتش‌نشان برای جلوگیری از حریق احتمالی به حاشیه تالاب اعزام شده‌اند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی در خصوص علت آتش‌سوزی تالاب گفت: آتش‌سوزی به احتمال زیاد، توسط برخی افراد سودجو با هدف زمین خواری ایجاد شده است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 518491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.