تاثیر دوز سوم واکسن کرونا بر نوع شدید بیماری کووید-۱۹

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقدند میزان آنتی بادی تولید شده در بدن پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا با گذر زمان کاهش می‌یابد بنابراین لازم است افراد به منظور افزایش ایمنی در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر دوز سوم واکسن کرونا بر پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، وضعیت گروهی از افراد که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده بودند را ارزیابی کردند و عواملی مانند سن، جنسیت و بیماری‌های زمینه‌ای که ممکن است بر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ تأثیرگذار باشد را در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را حداقل ۱۰ برابر کاهش می‌دهد بنابراین دریافت دوز سوم واکسن کرونا خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به گفته پژوهشگران تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا به کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید -۱۹ کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 518252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.