رده‌بندی اجتماعی‌ترین کشورهای اروپایی

تحقیقات اخیر حاکی است که مردم اتریش در مقایسه با ساکنان سایر کشورهای اروپایی از ذهن آگاهی اجتماعی بهتری برخوردار هستند و به هنگام برقراری ارتباط با هم‌نوعان خود بسیار دلسوزانه‌تر و مهربان‌تر رفتار می‌کنند ضمن اینکه همکاری با سایرین را برای حل مشکلات خود بسیار مهم می‌شمارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ذهن آگاهی اجتماعی به فرآیند همدلی و همکاری مردم با یکدیگر اشاره دارد و می‌تواند به طور کلی عملکرد اجتماعی یک شهر را تحت تأثیر قرار دهد. این ویژگی در نقاط مختلف جهان متفاوت است به طوری که مردم هر شهر متفاوت با سایر نقاط دنیا با هم‌نوعان خود برقرار می‌کنند. اخیراً گروهی متشکل از ۶۵ محقق از سراسر قاره اروپا ذهن‌آگاهی اجتماعی کشورهای مختلف قاره را مورد بررسی قرار داده و به تفاوت‌های زیادی در میان آن‌ها دست یافته‌اند.

محققان به طور کلی روابط بین هشت هزار و ۳۰۰ نفر از مردم ۳۱ شهر مختلف جهان را مورد بررسی قرار داده و عملکرد اجتماعی مردم اروپایی را با ساکنان کشورهای ترکیه، اندونزی، کره جنوبی و رومانی مورد مقایسه قرار دادند. آنها به این مسئله پرداختند که مردم به هنگام برقراری ارتباط با دیگران و در موقعیت‌های مختلف، بدون تصمیم‌گیری قبلی چه برخوردی از خود نشان می‌دهند و چگونه بین اولویت‌های دو طرف ارتباط برقرار می‌کنند. به عنوان مثال، زمانی که دو فرد در یک کافه قصد انتخاب یک نوشیدنی را دارند و از نوشیدنی مورد علاقه هر دو فقط یک بطری باقی مانده است، فردی که خواسته خود را قربانی هم‌نوعش می‌کند از ذهن آگاه اجتماعی بالاتری برخوردار است و به اصطلاح فرد اجتماعی‌تر محسوب می‌شود.

بر این اساس، کشورهای ذهن آگاه اجتماعی اروپا در رده‌ای مختلف قرار گرفته و در این بین اتریش با ۸. ۶۹ درصد جایگاه اول را از آن خود کرده است. پس از اتریش، جمهوری چک با نرخ ۸. ۶۸ درصد، هلند با ۸. ۶۶ درصد، اسپانیا با ۶. ۶۵ درصد و آلمان با ۲. ۶۵ درصد جایگاه‌های دوم تا پنجم نرخ بالای ذهن آگاه اجتماعی کشورهای اروپایی را از آن خود کرده‌اند.

کد خبر 518247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.