افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری در سواحل ایتالیایی برای رونق گردشگری

مقامات ایتالیایی اخیرا به افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری در سواحل روی آورده‌اند؛ دریاچه گاردا، بزرگترین دریاچه ایتالیا در نیمه‌راه بین ونیز و میلان به زودی میزبان مسیر جدیدی برای دوچرخه‌سواران خواهد بود و چشم‌اندازی اعجاب‌انگیز برای آن‌ها حین تردد فراهم خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دریاچه گاردا یکی از جاذبه‌های بسیار محبوب شمال ایتالیا به شمار می‌رود که با زیبایی شگفت‌انگیز خود نقش مهمی در رونق گردشگری این کشور ایفا کرده است. دولت ایتالیا به منظور افزایش جذابیت این منطقه در نظر دارد مسیر جدید دایره‌ای شکلی برای دوچرخه‌سواران ایجاد کند که تمام دریاچه را احاطه می‌کند. مدیران سه کلانشهر لمباردی، ونتو و ترنتینو که در مسیر دوچرخه‌سواری دریاچه گاردا قرار خواهند داشت از طرح جدید تحت عنوان Ciclovia با اشتیاق تمام استقبال کرده و از تامین هزینه لازم برای اجرای آن خبر داده‌اند چرا که این اقدام را در رونق صنعت گردشگری خود بسیار با ارزش می‌دانند.

طراحان Ciclovia مدعی شده‌اند که مسیر جدید دوچرخه‌سواری از بخش‌های مختلفی تشکیل خواهد شد با این حال، کاربران می‌توانند بدون توقف به حرکت در مسیر خود ادامه دهند. هنوز زمان دقیقی برای تکمیل مسیر دایره‌ای شکل دریاچه گاردا مشخص نشده با این حال قرار است طراحی آن به گونه‌ای انجام شود که گاردا جایگاه یکی از ۱۰ جاذبه برتر کشور برای گردشگران علاقمند به دوچرخه‌سواری را از آن خود کند البته پیش از این نیز دریاچه گاردا در میان گردشگران جهان محبوبیت ویژه‌ای داشته است با این حال، اقدام جدید می‌تواند رونق صنعت گردشگری در آن را به خصوص در سه شهر مذکور چند برابر کند.

قرار است مسیر جدید دوچرخه‌سواری ایتالیا به ایستگاه‌های حمل و نقل دیگر شهر نظیر اسکله‌ها یا خط آهن‌ها متصل شود که این امر به سهم خود در افزایش گرایش مسافران به استفاده از دوچرخه برای ادامه مسیر سفر خود و در نتیجه بازدید از سه شهر لمباردی، ونتو و ترنتینو و در نهایت رونق گردشگری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 518227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.