واکسن فردا تمام می‌شود

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۱۲۰ هزار دوز واکسن روز جمعه وارد اصفهان شد که تا حداکثر فردا (سه شنبه) تمام آن‌ها تزریق و مصرف می‌شود و باید منتظر رسیدن محموله جدید واکسن به استان اصفهان باشیم.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۲۰ هزار دوز واکسن روز جمعه وارد اصفهان شد که تا حداکثر فردا (سه شنبه) تمام این واکسن‌ها تزریق و مصرف می‌شود و باید منتظر رسیدن محموله جدید واکسن به استان باشیم.

ابلاغ دستورالعملی برای تزریق دوز دوم آسترازانکا

وی در خصوص نبود واکسن آسترازانکا در استان اصفهان افزود: این نبود واکسن آسترازانکا مشکل همه کشور است و ما هرچه داشتیم از این نوع واکسن را تزریق کردیم و برای سه ماه بعد وقتی نوبت دوم آسترازنکا می‌رسد این هموطنان بلاتکلیف می‌مانند وزارت بهداشت هم اعلام کرده است که دستورالعملی برای فقدان آسترازنکا در دوز دوم خواهد داد و فعلاً منتظر آن هستیم و چیزی در این باره مشخص نیست.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص میزان استقبال از تزریق واکسن برکت گفت: استقبال از واکسن کرونا هم بد نبوده است و آنچه که تحویل ما شده تزریق شده است.

وی در خصوص عوارض گزارش شده تزریق واکسن در اصفهان تصریح کرد: عوارض واکسن‌ها در حد انتظار و متعارف تزریق واکسن بوده است و تب موقتی، درد در ناحیه تزریق و موارد بسیار جزئی بوده است.

کاهش ۳۰ برابری مرگ و میر با واکسیناسیون

فدایی در خصوص شایعات بی تأثیری واکسن، اظهار کرد: بررسی‌ها مختلف بوده اما در مجموع واکسیناسیون احتمال ابتلا را پنج برابر و احتمال بستری شدن و مرگ را حدود ۳۰ برابر کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: با کمبود واکسن مواجهیم و مجبوریم برای افراد پیامک بفرستیم تا به تدریج مراجعه کنند برای اینکه موجودی ما برقرار باشد و مردم هم در مراکز واکسیناسیون دچار ازدحام و اتلاف وقت نشوند از مردم درخواست داریم که تنها کسانی که برای آنها پیامک ارسال شده مراجعه کنند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص احتمال فوت کسی بعد از تزریق واکسن، گفت: در استان اصفهان فوت شده‌ای که به دلیل عارضه تزریق واکسن باشد نداشتیم اما ممکن است به دلایل دیگری مانند سکته قلبی فرد فوت کرده باشد و به دلیل تزریق واکسن نیست و این عارضه تنها در همزمانی با واکسیناسیون رخ داده و ممکن است در فردی که واکسن نزده هم رخ دهد.

کد خبر 518224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.