تبدیل دارالسلام شیراز به قطب گردشگری ملی

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت: با توجه به قدمت دارالسلام شیراز امکان تبدیل این مکان به یک مجموعه ارزشمند گردشگری در بعد ملی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد فرخ‌زاده در پنجمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه روایات متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه قبرستان دارالسلام سومین قبرستان قدیمی جهان اسلام بعد از قبرستان وادی السلام نجف و قبرستان بقیع است، اظهار کرد: دارالسلام قدیمی‌ترین گورستان تاریخی فارس است و علاوه بر قبور بزرگان، عالمان و مشاهیر شهر شیراز، گنجینه‌ای از هنرهای طراحی، خوشنویسی، ادبیات و حجاری در آن گرد آمده است.

وی افزود: با توجه به قدمت قبرستان دارالسلام و ارزشهای تاریخی، فرهنگی و هنری مجموعه، امکان تبدیل این قبرستان به یک مجموعه ارزشمند گردشگری در بعد ملی وجود دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با بیان اینکه مرمت و بهسازی قبرستان دارالسلام در ادوار گذشته پیشرفت کمی داشته است، تصریح کرد: با توجه به رویکردهای مورد نظر کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر در دوره ششم، بهسازی و ساماندهی قبرستان با همکاری ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری، اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

فرخ زاده اظهار کرد: شهرداری شیراز در حال حاضر در مجمع‌ها و پیمان‌های مختلف بین‌المللی از جمله مجمع شهرداران آسیایی، شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو و شهرهای خواهر خوانده عضویت دارد.

وی با اشاره به ارائه گزارش شهرداری از اقدامات انجام شده، به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در پیمان‌ها، تفاهم نامه‌ها، توافق نامه‌ها و سازمان‌های بین المللی که شهرداری شیراز در آنها عضویت دارد، افزود: ضمن انجام بررسی‌ها و رایزنی‌های لازم به منظور شناسایی ظرفیت‌های موجود جهت انجام مبادلات تجاری، علمی، مهندسی، صنعتی و غیره، اقدامات لازم به منظور عقد تفاهم نامه‌های گردشگری با شهرهای خواهر خوانده در جهت جذب گردشگر، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت صنایع دستی و رونق اقتصاد مبتنی بر گردشگری به عمل آید.

کد خبر 518221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.