احتمال اجرای آموزش‌های ترکیبی وجود دارد/ آغاز واکسیناسیون دوز دوم معلمان از امروز

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: امروز مرحله دوم واکسیناسیون معلمان آغاز شده است و احتمال دارد روند آموزش‌های سال تحصیلی جدید ‌به صورت ترکیبی اجرا شود و در روستاها مدارس با زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز نیز ممکن است ‌به صورت حضوری برگزار شود، ولی در حال حاضر همه این موارد در حد گمانه زنی است.

محمد اعتدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون معلمان استان اصفهان، اظهار کرد: امروز دوز دوم واکسیناسیون معلمان آغاز شده و در مراکز تعیین شده تزریق می‌کنند، هنوز برای واکسیناسیون دانش‌آموزان برنامه‌ای وجود ندارد و این اتفاق وابسته به تصمیم ستاد ملی کرونا است و در این زمینه به آموزش و پرورش ابلاغی نشده است.

وی اضافه کرد: برای حضوری و مجازی بودن کلاس‌های درس دانش‌آموزان و آموزش ترکیبی برای سال تحصیلی جدید گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد و هنوز هیچ کدام تأیید نشده است، باید منتظر باشیم تا ستاد ملی کرونا روند آموزش مجازی و ترکیبی مدارس را به آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ کند.

احتمال اجرای آموزش‌های ترکیبی وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: احتمال دارد روند آموزش‌ها به صورت ترکیبی باشد و در روستاها کلاس‌های مدارس با زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز نیز ممکن است به صورت حضوری برگزار شود، ولی در حال حاضر همه این موارد در حد گمانه‌زنی است.

وی در مورد وضعیت و پیشرفت‌های شبکه شاد برای سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: شبکه شاد نسبت به ابتدای ایجادش در آغاز شیوع بحران کرونا پیشرفت‌های خوبی داشته است و زمینه‌ها و زیرساخت‌های خوبی را برای آن در نظر گرفته‌اند و اکنون به به نظر می‌رسد رضایتمندی خوبی در بین خانواده‌ها و فرهنگیان حاصل کرده است.

اعتدادی در خصوص عقب ماندگی آموزشی، ضعف یا کم کاری‌ها در شیوه آموزش غیرحضوری طی دو سال اخیر، اظهار کرد: در پاندمی کرونا معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور تلاش کردند تا به حداکثر کیفیت آموزشی و حداقل تعداد ترک تحصیل دانش آموزان برسند به طور طبیعی همه کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت می‌توانند اظهارنظر کنند بر این باور هستند هیچ مکان و آموزشی جای مدرسه و آموزش حضوری را برای دانش‌آموزان پر نمی‌کند، هنگامی که کتاب‌های درسی بخواهد در فضای مجازی تدریس شود ناخواسته کیفیت آموزشی هم تا حدودی کاهش می‌یابد.

دلیل حضور دانش‌آموزان در امتحانات نهایی شهریورماه

وی در مورد آمار حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شهریورماه امسال، گفت: امسال برخی دانش‌آموزان حتی آنهایی که معدل بالای ۱۸ و ۱۹ بودند با توجه به مجازی بودن کلاس‌ها تمایل داشتند تعدادی از دروس خود را در شهریورماه بگذرانند به جهت اینکه شرایط درس خواندن و فرصت مطالعه بیشتر برای آنها تا حدودی تسهیل شود و افت معدل نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: حتی امسال چند مورد که رتبه زیر هزار کنکور بودند با تمایل خود دانش‌آموز و به منظور فراهم شدن فرصت بیشتر برای مطالعه دو مورد از درس‌ها را برای شهریورماه گذاشتند تا معدل او زیر ۱۹ نشود و افت پیدا نکند.

اعتدادی در خصوص وضعیت جاماندگان و بازماندگان از تحصیل مجازی در استان، اظهار کرد: در پاندمی کرونا برای آمارگیری این افراد که اسم آنها در سامانه است و از تحصیل بازمانده‌اند، آموزش و پرورش تلاش گسترده‌ای داشت و برای پیدا کردن این دانش‌آموزان محله به محله و خانه به خانه، رصدها، رهگیری و پیگیری‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همه موارد دنبال می‌شود و برای انجام این کار قدم به قدم جلو رفتیم با گذاشتن وقت زیاد دلایل را جویا شدیم، با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها صحبت کردیم و این دانش‌آموزان از اتباع خارجی و غالبا افغانستانی هستند و صرف نظر از ایرانی یا افغانستانی بودن، وظیفه آموزش و پرورش شناسایی این گروه از دانش‌آموزان و بازگرداندن آنها به چرخه آموزش است و همه آن‌ها برای ما ارزش یکسان دارند.

کد خبر 518190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.