مرمت «موزه هنری‌های تزئینی اصفهان» به کجا رسید؟

موزه هنرهای تزیینی اصفهان این روزها مراحل مرمت و بهسازی خود را می‌گذراند. مدیر موزه معتقد است اقدامات انجام شده در چند سال اخیر را می‌توان در چهار عملیات نوسازی و بهسازی موتورخانه، نصب تابلو و انشعاب برق، مرمت اضطراری پشت بام و اصلاح و تعویض لوله‌های فرسوده در زیر بنا خلاصه کرد.

راحله یوسفیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، گفت: در چهار سال گذشته چندین عملیات مرمتی و تاسیساتی در راستای حفاظت و استانداردسازی موزه هنرهای تزئینی اتفاق افتاده است. مهمترین بخش عملیات مرمتی مربوط به نوسازی و بهسازی موتور خانه بود با نصب چیلر که اخیراً انجام شد بالغ بر ۶ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: گام بعدی به‌روزرسانی تابلوهای برق و انشعاب برق عمارت رکیب‌خانه بود و ۳ میلیارد ریال به آن اختصاص یافت علاوه بر این حدود سه ماه است که عملیات تعویض و اصلاح لوله‌های فرسوده در راستای راه اندازی موتورخانه در حال انجام است که بالغ بر ۳ میلیارد و هفتصد میلیون ریال در این خصوص هزینه شده است.

مدیر موزه هنرهای تزئینی درباره جزئیات این عملیات توضیح می‌دهد: در بهمن ماه سال گذشته فاز اول عملیات مرمت اضطراری ضلع شمالی پشت بام رکیب خانه به همت گروه امانی انجام شد. مرمت اضطراری پشت بام شامل بندکشی، درزگیری و تعویض سرشیرها بوده است.

یوسفیان در ادامه تصریح کرد: اقدامات انجام شده در چند سال اخیر را می‌توان در چهار عملیات نوسازی و بهسازی موتورخانه، نصب تابلو و انشعاب برق، مرمت اضطراری پشت بام و اصلاح و تعویض لوله‌های فرسوده در زیر بنا خلاصه کرد.

وی افزود: توسعه و اصلاح زیر ساخت تأسیسات مکانیکی موزه تزئینی نیز شامل نوسازی پایپینگ، تکمیل و قرارگیری سیستم سرمایش مرکزی، سرویس و راه اندازی تجهیزات تهویه مطبوع همراه با تکمیل موارد فاز اول نوسازی تأسیسات مرکزی است که بالغ بر ۳ میلیارد ریال هزینه داشت.

مدیر موزه هنرهای تزئینی با بیان اینکه «در برنامه‌های آینده فاز دوم مرمت اضطراری ضلع جنوبی پشت بام را پیش رو داریم» اعلام کرد: همچنین مرمت تزئینات عمارت رکیب خانه نیز، بخش دیگری از برنامه‌های پیش رو است.

یوسفیان درباره جزئیات ادامه عملیات تاسیساتی و زیربنایی این موزه گفت: مرحله بعدی نیز آغاز نوسازی زیر ساخت کلی مربوط به تأسیسات برقی و انجام طراحی و اجرای نورپردازی تخصصی طبق مصوبات و قواعد فنی مربوط به روشنایی ابلاغی از اداره کل موزه‌های کشور است که در صورت تخصیص بودجه مناسب با توجه به اعلام برآورد هزینه مورد نیاز به اداره کل موزه‌ها امیدواریم در سال جاری عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: لازم ذکر است که از واحد نظارت تأسیسات، گروه امانی، واحد بودجه و اعتبارات، اداره حفاظت و مرمت و امور موزه‌های اداره کل استان و وزارتخانه به دلیل همکاری‌های لازم برای مرمت این موزه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

کد خبر 518170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.