طرفداران دیگر گزینه‌ها فرآیند انتخاب شهردار اصفهان را زیرسوال نبرند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افرادی که گزینه مورد نظرشان انتخاب نشده نباید به اشکال مختلف شهردار منتخب و فرآیند انتخاب وی را زیر سوال ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صادقیان امروز (یکشنبه) در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پس از گذشت ۲۰ روز از مهلت قانونی، شهردار موردنظر شورای شهر انتخاب شد که تأیید نهایی آن در حال انجام اقدامات قانونی است.

وی افزود: اعضای شورای شهر با پایبندی در فرآیند تعیین شده و در خصوص گزینه‌های انتخاب شهردار بحث و تبادل کرده و دو نفر نیروی انقلابی با رویکرد فرهنگی، به مرحله نهایی رسیدند که از بین آن دو نفر، آقای قاسم زاده به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر در راستای تامین منافع مردم به صورت قاطع از انتخاب خود دفاع می‌کنند، تصریح کرد: برای اولین بار فردی با سابقه فرهنگی و اجتماعی به عنوان شهردار انتخاب شد که امیدواریم ضمن پرداختن به امور جاری و اقدامات عمرانی موردنیاز شهر به ارتقای کیفیت زندگی مردم نیز توجه کند.

وی با بیان اینکه فعالان در عرصه‌های مختلف، هرکدام علاقه‌ای به یکی از گزینه‌های پیشنهادی داشتند، ادامه داد: اگر گزینه مورد نظر این افراد انتخاب نشده، نباید به اشکال مختلف شهردار منتخب و فرآیند انتخاب وی را زیر سوال ببرند بنابراین از دغدغه‌مندان در حوزه شهری انتظار می‌رود در برهه فعلی که رقابت تمام شده و موقع همدلی رسیده است، به شهردار منتخب کمک کنند.

صادقیان با اشاره به فرارسیدن روز داروساز، تصریح کرد: در زمانی که بسیاری از مطب‌ها بسته بودند داروسازان علاوه بر خدمات دارویی، راهنمای مردم بودند و در این راه شهیدان زیادی تقدیم کردند بنابراین لازم است مسئولان وزارت بهداشت با تعمق، در پاسخ به دغدغه این قشر اقدام کنند.

وی با اشاره به پیک پنجم کرونا ادامه داد: بیماری کرونا وحشیانه پیش می‌رود و روزانه در استان به جز کاشان و آران و بیدگل ۵۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند و بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر در دانشگاه‌های حوزه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند در حالی که در پیک چهارم این میزان حداکثر به دو هزار و ۶۰۰ نفر می‌رسید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بستری روزانه حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر یعنی تعطیل کردن خدمات معمول مورد نیاز مردم که عوارض آن در آینده مشخص خواهد شد و افزایش میزان بستری، کیفیت مراقبت از بیماران را می‌کاهد.

وی با بیان اینکه شواهد و قرائن نشان می‌دهد بعضی ارگان‌ها تنها در گفتار مقابله با کرونا را اولویت اول خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی علوم پزشکی را در تأمین تجهیزات، ملزومات و نیروهای موردنیاز برای پیشگیری و درمان تنها گذاشته و شبکه بهداشت و درمان استان در این خصوص دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

صادقیان از استاندار اصفهان درخواست کرد که امکانات و نیروی انسانی دستگاه‌های مختلف را بسیج کرده و از دستگاه‌های نظارتی نیز خواست تا برای برخورد با بخش‌هایی که در این زمینه سهل‌انگار و کم‌کار هستند، مداخله کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۸ درصد مردم استان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دوز اول و ۱۳ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: زیرساخت‌ها به نحوی آماده شده که دانشگاه علوم پزشکی آمادگی تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دوز واکسن را دارد و اگر واکسن موردنیاز تأمین شود، تا پایان آبانماه می‌توان ۶۰ درصد جمعیت اصفهان را واکسینه کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون باید اولویت اول کشور باشد و از دولت آن را مطالبه کنیم، افزود: از شهرداران مناطق به ویژه در منطقه شش که راه‌اندازی مرکز گلستان شهدا و ساماندهی مرکز مصلی را برای واکسیناسیون تسهیل کرد تقدیر می‌کنم.

کد خبر 518005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.