فریدون بابایی اقدم از عضویت در شورای شهر تبریز استعفا داد

فریدون بابایی اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تقدیم استعفا نامه خود به رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از ادامه حضور در شورا استعفا داد.

به گزارش ایمنا، متن استعفای بابایی اقدم به شرح زیر است:

"بسمه تعالی

ریاست محترم شورای اسلامی کلانشهر تبریز
جناب آقای برگی

با سلام

با درود و سلام به روح کودکان، مادران و پدرانی که مظلومانه در پی حوادث طبیعی و انسانی قربانی بی تفاوتی‌ها، سهل انگاری‌ها و عدم احساس مسئولیت متولیان امر می‌شوند. به استناد ماده ۳۶ آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تبریز، ضمن پوزش از مردم شریف تبریز خاصه ساکنان محلات حاشیه نشین و فرسوده شهر، بدین‌وسیله استعفانامه خویش از عضویت در شورای اسلامی کلانشهر تبریز را تقدیم ریاست محترم شورای شهر می‌نمایم.

از روزی که به نیت انجام رساله دکتری پا در محلات حاشیه نشین گذاشتم، همواره آرزو داشتم در جایگاهی باشم که بتوانم دردهای بدون شرح این همشهریان آشناتر از خواهران و برادرانم را با گوش جان شنیده و مرهمی بر زخم‌هایشان باشم. حضور هشت ساله‌ام در شورای شهر، فرصت مغتنمی بود که آرزوی چندین ساله‌ام را تحقق بخشم، هرچند در حد توانم التیام بخش زخم‌های این عزیزان بوده‌ام، لیکن هر روز که می‌گذرد، تمام آمال و آرزوهایم را در حل معضل بدمسکنی، مظلوم‌ترین شهروندان تبریزی را نقش بر آب شده می بینم.

از اینکه به‌عنوان عضو شورای شهر علی‌رغم تلاش شبانه روزی در طی چندین سال اخیر، توان و قدرت لازم را برای درمان تن خسته و رنجور تبریز عزیزمان که غده‌های سرطانی از جای جای آن بیرون زده است را ندارم و صرفاً تماشاگر ضجه ها و رنج‌های بی پایان حاشیه‌نشینان حاشیه‌ای و بعضاً حاشیه‌نشینان ساکن در متن شهر هستم، عمیقاً متأثر می‌شوم و اعتراف می‌کنم که از رساندن صدای اعتراض و التماس‌های بغض آلود فراموش شدگان شهر به سیاسیون قدرتمند غرق در تکبر فرعونی و دنیای کوچک سیاه و سفیدشان عاجز مانده‌ام.

می‌ترسم از روزی که حتی زلزله‌ای با شدت متوسط فاجعه انسانی حتمی مورد انتظار در این شهر را رقم زند و من نوعی با وقاحت و گستاخی تمام، ضمن شرکت در جلسات به اصطلاح مدیریت بحران که بی شباهت به نوش داروی بعد از مرگ سهراب نیستند، در کوچه پس کوچه‌های امروز و تلهای مملو از آوار و جنازه‌های آن روز فقرای شهر، خود را مضطرب جلوه داده و عکس‌های یادگاری بگیرم. با وجود صدها هزار خانه غیر استاندارد و بی دوام در این شهر بی پناه، متولیان امر نبایستی حتی لحظه‌ای، پلک روی پلک گذارند.

می‌ترسم از آه مظلومانی که به امید اینکه ما بیداریم، جگر گوشه‌های خود را در بیغوله‌ها، زاغه ها و آلونک‌های گور مانند در خواب عمیقی فرو می‌برند، غافل از آنکه من و دیگر مسئولین این شهر در خوابی بسیار سنگین‌تر از آنان ولی در قیاسی مع‌الفارق در خانه‌های امن و سر بر بالش‌های نرم فرو رفته و روزهای خود را در درون لایه‌هایی از حلقه‌های متعدد چاپلوسان هزار چهره به پایان می‌بریم. از اینکه تنها پاسخم در دادگاه عدل الهی در روز محکمه خون‌های بیگناه ریخته شده بر زمین، نداشتن قدرت اجرایی و صرفاً فریاد زدن‌ها و قدم زدن‌های چندین ساله‌ام در کوچه پس کوچه‌های تنگ و باریک پلکانی ۴۲ متری، طرلان دره سی، ایده لی، قربانی، ماللازینال، قوشخانا سیلابی، خلیل آباد، کوثر، مینجو دره سی، تنیکه دره سی، کامران دره سی، الاتلار محله سی، اسماعیل بقال، منبع، کوی بهشتی، احمدآباد، یوسف آباد، سعیدآباد، شهدا، صالح آباد، آخماقیه، رواسان، سکگی لر، خلجان، کرگه، آناخاتون، کوی امام رضا، حوسن تویوخچی، امامیه، زنگوله باغ، طالقاتی، زوراباد، ۲۰ متری، زمزم، آخر مارالان، قازان داغی، گورخانا و شمس آباد و ده‌ها خرابه آباد نام دیگر و محلات پرپیچ و خم بافت فرسوده‌ای همچون محلات منجم و چوخورلار و … خواهد بود، برخود می لرزم. هرگونه گام برداشتن جهت حل مشکل بدمسکنی و مبارزه با جنبه کالبدی فقر شهری، نیازمند اراده‌ای ملی، استانی و شهری است که متأسفانه در شرایط کنونی، عزمی در این خصوص قابل مشاهده نیست.

متأسفانه چیزی که باید دغدغه باشد و تقلای روزها و پریشان خاطری شب‌ها، برای اغلب متولیان امر، دغدغه نیست و صرفاً خوراکی تبلیغاتی برای سخنرانی و اظهار فضل در برخی مناسبت‌ها و روزهای بحران‌های حادث شده در گوشه‌ای از کشور عزیزمان ایران. صدها هزار نفر از کودکان معصوم، زنان و مردان باشرف و غیرتمند شهر که تنها جرم شأن فقیر بودن است، هرلحظه در گزند هجوم قهرآمیز طبیعت و بیداری و حرکت گسل خطرناک شهر هستند. هرچند، فروردین ۹۸ عاجز ماندن شهر از اسکان چند خانواده که در محله بهشتی بر اثر رانش زمین بی خانمان شدند، زنگ هشدار بسیار بزرگی از فقدان آمادگی و تاب‌آوری بسیار پایین شهر در قبال مخاطرات طبیعی را به صدا درآورد، لیکن یا شنیده نشد و یا خیلی زود به فراموشی سپرده شد.

دولت و شهرداری هرکدام عهده دار وظایف متعدد قانونی در این راستا هستند که هیچکدام عزم و جدیت لازم را ندارند و با این شرایط که یکی بر طبل ندارم می‌کوبد و با بی خیالی تمام مشغول گفتار درمانی و تشکیل جلسات به اصطلاح بازآفرینی صد من یک غاز است و دیگری درگیر الویت اول و آخر خود دال بر تأمین حقوق چند صد میلیاردی کارکنان خویش از جنس پول زور و غافل از هرج و مرج‌های شهری اعم از ساخت و سازهای غیر ضابطه مند و قلدرمآبی و یکه تازی برخی مدیران دسیسه چین که به‌جای فکر کردن به شهر و شهروندان برای برگزاری جلسات محفلی، حقوق آخر برج دریافت می‌کنند و معدود مدیران و کارکنان دلسوز و توانمند و کارگران اغلب زحمتکش، حاشیه نشینی و پرداختن به آن و هزینه برای حل یا کاستن از بار مشکلات آن خاصه بدمسکنی، محلی از اعراب ندارد.

حضور مستمرم در کنار حاشیه‌نشینان و درخواست ملتمسانه شأن با الفاظی همچون «سیز الله بیزه بیر چاره قیلین»، «بیز یازیغیخ»، «بیزیم تکجه اومودوموز سیزسیز» و گفتن چشم و جواب‌های تکراری برای خیل سوالاتی با این مضمون که شما مسئولین برای حاشیه‌نشینان تبریز چه اقداماتی کردید و چه برنامه‌هایی دارید، برخی داستان‌ها و شخصیت‌ها همچون پینوکیو و چوپان دروغگو را برایشان تداعی می‌کند.

وقتی هنوز اراده و مکانیسمی بر تثبیت حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر وجود ندارد و اولین گام عملی برای حل معضل این محلات که همانا به رسمیت شناختن حق مالکیت تصریح شده در سند توانمندسازی و قانون بازآفرینی، صدای اعتراض متولیان زمین‌های شهری خاصه سازمان‌های راه و شهرسازی را که حاشیه‌نشینان را غاصب زمین‌های خود معرفی می‌کنند، درآورده و محکوم به شکست می‌شود، امیدی به برداشتن گام‌های بعدی نیست.

ایمان راسخ داشتم که بعد از سال‌ها کسب علم و انجام پژوهش در دانشگاه و ۸ سال نمایندگی مردم در شورای شهر، بتوانم در حوزه اجرا و کسوت شهرداری تبریز، گام‌های اساسی را برای ساختن آینده‌ای بهتر برای تبریز عزیزمان بردارم، لیکن حال که به هر دلیلی این موضوع محقق نگردید، ضمن تشکر و سپاس از تمامی عزیزانی که طی دو ماه اخیر حامی و مشوق اینجانب برای تدوین و ارائه برنامه‌های کاندیداتوری ام برای سمت شهرداری بودند، به استحضار می‌رساند، همچنانکه در ایام تبلیغات انتخاباتی متعهد شده بودم، در صورت عدم برداشتن گام‌های اساسی در حوزه حاشیه نشینی تا خرداد ۱۴۰۱ از سمت خود استعفا نمایم، اینک با توجه به فضای پیش آمده و دخالت‌های نابجای خارج از شورای شهر در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مهم، ضمن آرزوی توفیق برای شهردار منتخب و همکاران شورای شهر، به‌جای اشغال صندلی شورا تا یکسال دیگر و تبدیل به یک عضو بی خاصیت و خنثی و عدم امکان تحقق اهداف و انگیزه‌های حضورم در شورای شهر مبنی بر اثرگذاری در زندگی تهیدستان شهر و ناتوانی در همراه کردن همکاران شورا، شهرداری و مجموعه‌های استانی، ضمن عذرخواهی مجدد از همه همشهریان خاصه بزرگوارانی که نام حقیر را در طی سه دوره انتخابات شورای شهر بر برگه‌های رأی شأن نوشته‌اند، دلیلی بر ادامه حضورم در این مسئولیت خطیر و تماشاگر صرف دردها و آلام فقرای شهر نمی بینم و ترجیح می‌دهم، به عنوان فعال اجتماعی در کسوت معلمی دانشگاه تا تحقق شرایط مساعد برای نقش آفرینی مجدد در خصوص اهداف والای خود در قبال همنوعان خویش، فعالیت کنم. "

کد خبر 518004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلام قراچورلو IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام درود فراوان بر چنین انسانی که درد مردم و همشهریان عزیز را احساس کرده واقعا حاشیه شهر تبریز یک مشکل اساسی است ولی کسی هیچ کاری انجام نمی دهند همایش وجلسه ایجاد می کنند درآمد برای خودشان باشد واقعا دکتر بابایی درود بر شما