استفاده از راهنمای صوتی-‌تصویری برای رونق گردشگری در چک

مدیران کلانشهر پلزن در جمهوری چک تدابیر جدیدی برای رونق گردشگری پساکرونا به کار گرفته‌اند؛ این روزها مسافران می‌توانند نرم‌افزاری روی گوشی‌های تلفن‌های همراه خود نصب کنند که به صورت صوتی و تصویری آن‌ها را در مسیر سفر خود به سمت مقصد هدایت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار پلزن امکان دسترسی به نرم‌افزار راهنمای صوتی و تصویری را برای گردشگران فراهم آورده است که مسافران را در بیش از ۴۰ مسیر گردشگری به سمت مقصد هدایت می‌کند. گردشگران می‌توانند از طریق نصب این نرم‌افزار روی تلفن‌های همراه خود به اطلاعات کافی در مورد پیشینه شهر دست پیدا کنند ضمن اینکه نرم‌افزار جدید از تعداد پنج بخش موضوعی نیز برخوردار است که تاریخچه شهر را از دوران باستان تا امروز به تصویر می‌کشد.

جالب است بدانید که مسافران پلزن می‌توانند از طریق جی پی اس (سامانه موقعیت‌یابی جهانی) موقعیت خود در شهر را شناسایی کنند سپس به وسیله نرم‌افزار جدید به تمام مسیرهایی که به سمت مراکز تفریحی و گردشگری اطراف ختم می‌شود، دسترسی پیدا کنند علاوه بر این نرم‌افزار جدید نزدیک شدن مسافران به جاذبه‌های شهر را به آن‌ها هشدار می‌دهد که کاربران تنها با کلیک کردن روی آن به سمت مسیر هدایت می‌شوند.

دانلود نرم‌افزار راهنمای صوتی_تصویری گردشگری پلزن که راهنمای هوشمند نام گرفته است از طریق اینترنت امکان‌پذیر می‌شود با این حال مسافران می‌توانند بدون اتصال به اینترنت و به منظور ذخیره داده‌های تلفن همراه خود به جستجوی مقصد مورد نظر خود بپردازند. این قابلیت به ویژه برای افرادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که قادر به تهیه سیم کارت در شهر میزبان نشده‌اند و می‌توانند تنها از طریق اتصال به شبکه‌های اینترنت شهر نرم‌افزار را دانلود کنند و مورد استفاده قرار دهند.

از مهم‌ترین قابلیت‌های راهنمای هوشمند می‌توان به مسیریابی مقاصد شهر از همان محل استقرار مسافران و راهنمایی‌های همزمان صوتی و تصویری آن اشاره کرد که کاربری نرم‌افزار را برای افراد دارای اختلالات شنوایی و بینایی تسهیل می‌کند.

کد خبر 517973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.