ظهور دفاتر کاری سیار و دوستدار محیط زیست در لیتوانی

ویلنیوس، پایتخت و بزرگترین شهر لیتوانی میزبان سازه‌هایی از جنس چوب طبیعی است که به طور سیار در فضاهای سبز شهر نصب می‌شود و برای فضای دورکاری، توسط افراد استفاده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازه‌های سیار ویلنیوس به طور کامل از چوب ساخته شده و به تجهیزاتی نظیر پنل‌های خورشیدی و اینترنت پرسرعت وای‌فای مجهز شده است. این ویژگی‌ها پرداختن به امور کاری را برای افرادی تسهیل می‌کند که از طریق مشاغل اینترنتی کسب درآمد می‌کنند چرا که نیروی لازم برای شارژ لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های تلفن همراه آنان را فراهم می‌آورد ضمن اینکه امکان اتصال به اینترنت رایگان را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. سازه‌های سیار در کنار کارایی خود، در بهبود چشم‌اندازهای فضاهای عمومی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا به زیبایی تمام همچون مجسمه‌های چوبی طراحی شده است.

ظهور دفاتر کاری سیار و دوستدار محیط زیست در لیتوانی

در حال حاضر، دفاتر کاری سیار جدید ویلنیوس در جوار رودخانه نریس و نزدیک به پل سفید نصب شده اما طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که امکان انتقال به سایر مکان‌ها را دارد. کاربران کنونی این سازه‌های حلزونی شکل زیبا، می‌توانند در حین انجام کارهای خود از تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر آب و پل نهایت لذت را ببرند.

مدیران ویلنیوس به منظور ایجاد این فضاهای کاری طراحان و معماران برجسته کشور را به رقابت دعوت کردند چرا که ایجاد دفاتر کاری دوستدار محیط زیست در رأس اهداف آن‌ها قرار داشت. در این راستا، گروهی از معماران پایتخت استفاده از چوب را بهترین رویکرد برای ایجاد این دفاتر کاری به شهردار ارائه دادند ضمن اینکه، بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز کاربران نیز از استقبال ویژه مدیران شهر برخوردار شد.

در حال حاضر، تنها تعداد محدودی از فضاهای اداری سیار چوبی در شهر نصب شده است با این حال، شهردار پایتخت لیتوانی ادعا کرده به زودی سراسر فضاهای عمومی را به این سازه‌های کارآمد مزین خواهد کرد.

ظهور دفاتر کاری سیار و دوستدار محیط زیست در لیتوانی

کد خبر 517923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.