«ساوتهمپتون» از مهاجران افغان حمایت می‌کند

واکسیناسیون اجباری در منچستر،حمایت شورای شهر ساوتهمپتون از مهاجران افغان، سرمایه گذاری شورا بیرمنگام در ورزش دومیدانی، تصویب قانون برای امنیت شهر تا استخدام کارگر در آتلانتا،حمایت از مستأجران شهر در کلمبوس، عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دانیل فیتزنری رئیس شورای شهر ساوتهمپتون در انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد تمام امکانات شهر آمادگی حمایت از مهاجران افغان را دارد. در این بیانیه آمده است:

"ساوتهمپتون شهری امن برای مهاجران است. شورای شهر در ماه‌های اخیر با دولت مذاکرات خوبی داشته است تا از تعداد کمی از خانواده‌های پناهنده افغان به صورت برنامه‌ریزی شده استقبال کند.

در واقع به دنبال تشدید اتفاقات در افغانستان، ما در حال مذاکره با ذی‌نفعان منطقه‌ای و دولتی هستیم تا در صورت لزوم حمایت بیشتری از آن‌ها ارائه شود، به طوری که به افرادی که به ساوتهمپتون می‌آیند هر فرصتی داده می‌شود تا در جوامع شهری ادغام شده و زندگی خود را با خیال راحت از نو شروع کنند.

در همین خصوص از مهاجرانی که فکر می‌کنند شهر ساوتهمپتون می‌تواند جای خوبی برای اسکان آنها باشد درخواست داریم از طریق وب سایت شورای شهر تقاضای خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت بتوانیم به آنان کمک کنیم. ساوتهمپتون دارای سابقه طولانی و افتخارآمیز احترام به تنوع فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف است و جوامع نسل به نسل در کنار هم به طور مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند. این چیزی است که همه ما می‌توانیم به آن افتخار کنیم. "

منچستر؛ واکسیناسیون اجباری برای برخی گروههای شغلی

با اعلام کمیسیون بهداشت شورای شهر منچستر، کارکنان حاضر در خانه سالمندان که تاکنون واکسینه نشده‌اند باید اولین دوز خود را حداکثر تا ۱۶ سپتامبر دریافت کنند تا قوانین جدید دولت را که از ۱۱ نوامبر به اجرا در می‌آید، رعایت کرده باشند. این قوانین همچنین مشاغل دیگری را که وارد مراکز بهداشتی می‌شوند پوشش می‌دهد.

در قانونی که کارکنان این مراکز را به واکسیناسیون اجباری ملزم می‌کند از کارکنان خانه‌های بهداشت و سالمندان در شهر خواسته شده است تا در اسرع وقت واکسیناسیون کووید ۱۹ را انجام دهند تا از خود و افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند محافظت شود. در اصل هر فردی که وظایف کاری، وی را ملزم به ورود به مراکز بهداشتی می‌کند، باید طبق قانون جدید دولت واکسینه شود مگر اینکه از نظر پزشکی معاف باشد.

دولت در همین خصوص معتقد است که واکسیناسیون را به عنوان شرط حضور کارکنان در خانه‌های سالمندان اجباری کرده است تا اطمینان حاصل کند که ساکنان در معرض این بیماری به دلیل شرایطی که دارند در برابر ویروس محافظت شوند.

بر اساس آخرین آمار، ۸۴ درصد از کارکنان خانه مراقبت در منچستر قبلاً واکسینه شده‌اند و مابقی کمتر از چهار هفته فرصت دارند تا اولین دوز واکسن خود را دریافت کنند تا به همین منوال مطمئن شوند که می‌توانند دومین دوز خود را تا ۱۱ نوامبر یعنی اجرای قانون اجباری واکسینه شدن در جامعه انجام دهند.

جوانا میدگلی، عضو اجرایی کمیسیون بهداشت شورای شهر در خصوص این قانون گفت: از کمک‌های ارزشمندی که کارکنان خانه‌های مراقبت، در سلامت و رفاه مردم شهر انجام می‌دهند قدردانی می‌کنیم. ما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که با وجود رعایت پروتکل‌ها ویروس از بین نرفته است. تقریباً دو هزار نفر در منچستر در هفته منتهی به ۱۵ اوت مبتلا به کووید ۱۹ شدند و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا مانع از ورود آن به خانه‌های مراقبت شویم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون بهترین محافظتی است که افراد می‌توانند با آن از تبعات کرونا محافظت کنند و به کاهش انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر کمک می‌کند. خبر بسیار خوب برای ما این است که بیش از هشت نفر از هر ۱۰ کارمند خانه‌های سالمندان و مراکز بهداشت در منچستر قبلاً واکسن خود را دریافت کرده‌اند و این تعداد هر هفته در حال افزایش است.

«ساوتهمپتون» از مهاجران افغان حمایت می‌کند

بیرمنگام؛ سرمایه گذاری شورا در ورزش دومیدانی

با اعلام رئیس شورای شهر بیرمنگام، آینده بلند مدت ورزش دو میدانی در این شهر قرار است از طریق توافق نامه ۱۰ ساله مشارکت بین فدراسیون دو میدانی انگلیس و شورای شهر بیرمنگام تأمین شود.

در یک توافق ۱۰ ساله که قرار است اعضای شورا شهر در ۷ سپتامبر آن را بررسی کنند، بیرمنگام میزبان مسابقات مختلف داخل سالن دومیدانی انگلیس از فوریه ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۳۲ خواهد بود.

بیرمنگام پیش از این میزبانی مسابقات داخلی را هر دو سال یک بار به همراه شهر گلاسکو انجام می‌داد و مشارکت شورای شهر باعث می‌شود تا استراتژی جدیدی برای رشته دو میدانی برای شهر تدوین شود تا فرصت‌های بیشتری برای رویدادهای خارجی مانند مسابقات لیگ الماس که در کلاس جهانی برگزار می‌شود فراهم آورد.

همچنین از لحاظ مالی، دو رویداد دومیدانی داخل سالن که در آینده برگزار می‌شود به جذب بیش از هفت هزار گردشگر کمک کرده تا از اقتصاد محلی حمایت کند.

کلر وارد رئیس شورای شهر بیرمنگام در این خصوص گفت: این یک معامله مهم است که بر میزبانی ما به عنوان خانه دومیدانی در انگلستان تأکید می‌کند.تعهد اخیر ما به عنوان شورا برای خرید یک پیست سرپوشیده جدید نشان داد که ما چقدر در ورزش و تأثیر مثبت رویدادهای مهم در شهر جدی هستیم.

این مشارکت همچنین از مشاغل پشتیبانی می‌کند زیرا باعث تقویت رونق بخش گردشگری در بیرمنگام پس از همه گیری کرونا می‌شود و این یکی دیگر از آثار بازی‌های مشترک المنافع است. این قرارداد جدید همچنین با استراتژی رویدادهای مهم اخیراً تأیید شده توسط شورا مطابقت دارد که نشان می‌دهد رویدادهای مهم ورزشی بیش از ۷۵ میلیون پوند سود اقتصادی به شهر در آخرین سال قبل از همه گیری کرونا داشته است.

طی دهه آینده فدراسیون دوومیدانی انگلستان و شورای شهر با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا با توسعه روابط ذی‌نفعان موجود، سرمایه گذاری خود را در رویدادهای دو و میدانی بیرمنگام به حداکثر برسانند.

آتلانتا؛ از تصویب قانون برای امنیت شهر تا استخدام کارگر

شورای شهر آتلانتا در جلسه روز دوشنبه گذشته قانونی را تصویب کرد و از اداره پلیس آتلانتا خواست تا روند تسهیل نصب دوربین‌های نظارت تصویری در پارک‌ها و امکانات تفریحی شهر آتلانتا را برای جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه ارزیابی کند. این قانون در راستای مقابله با افزایش فعالیت‌های جنایتکارانه در پارک‌های تنظیم شده و نصب و ادغام دوربین‌ها در مرکز ادغام ویدئویی اداره پلیس آتلانتا به بهبود زمان پاسخگویی کلی و ارائه اطلاعات لحظه‌ای کمک می‌کند.

همچنین قانون دیگری نیز در جلسه گذشته شورای شهر تصویب شد تا به وسیله آن شهردار آتلانتا اجازه استخدام کارگران خدمات محیطی و اپراتور جمع‌آوری زباله در شهر را داشته باشد. این به این معنی است که در راستای اعتبار ماهانه ۵۰۰ دلار برای هر فرد کارگرانی برای کار در بخش خدمات اجرایی شهر استخدام می‌شوند.

«ساوتهمپتون» از مهاجران افغان حمایت می‌کند

کلمبوس؛ حمایت از مستأجران شهر

شورای شهر کلمبوس در ایالات متحده ۱۲.۲ میلیون دلار برای کمک به مستأجران و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ اهدا می‌کند.

برای اطمینان از توزیع عادلانه این حمایت‌ها به ساکنان آسیب دیده از همه گیری کووید ۱۹، شورای شهر از اعطای ۱۲.۲ میلیون دلار به ۲۶ سازمان اجتماعی از طریق طرح مسکن پایدار شهر خبر دادند. این ابتکار خدمات حمایتی و ارتباطات هدفمند را برای ساکنان کم درآمد کلمبوس که هنوز به منابع مالی برای کمک هزینه پرداخت اجاره دسترسی ندارند، تأمین می‌کند.

شایلا فورو، عضو شورا کلمبوس در این خصوص گفت: در این راستا شورای شهر قرار است توزیع کمک‌های نقدی به مستأجران شهر که در طول همه گیری کرونا آسیب دیده‌اند را اجرا کند. با این حال، برخی از ساکنان که در این خصوص بیشتر آسیب پذیر هستند مانند مهاجران، سالمندان، افراد دارای معلولیت و جوانان هنوز از اعطای این کمک بی خبر هستند یا نمی‌دانند چگونه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

اندرو جینتر شهردار کلمبوس نیز تصریح کرد: از طریق این ابتکار و مشارکت با سازمان‌های اجتماعی، شورای شهر کلمبوس و دادگاه‌ها، اطمینان خواهند داد که همه ساکنان شهر به منابع مورد نیاز برای اقامت در خانه‌های امن و پایدار در طول همه گیری کرونا و فراتر از آن دسترسی پیدا کنند.

استیون فورف عضو دیگر شورا اظهار کرد: شورای شهر با اجرای طرح مسکن پایدار در کلمبوس می‌کوشد برای محافظت از آسیب پذیر ترین افراد کمک کند. من از صاحبان خانه و املاک در شهر می‌خواهم که با شرکای غیر انتفاعی ما همکاری کرده تا به این منابع بی سابقه دسترسی پیدا کنند که به ثبات و اطمینان خاطر در این روزهای سخت کمک می‌کند.

کد خبر 517908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.