زلفی گل: مدیران سرمایه نمادین سیستم آموزش عالی هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مسوولان و مدیران در نظام آموزش عالی سرمایه‌های نمادین این سیستم هستند و باید قدردان آنها باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، نخستین جلسه شورای معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره جدید با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر جدید علوم و منصور غلامی وزیر پیشین این وزارتخانه برگزار شد.

زلفی‌گل در اولین جلسه خود با اعضای شورای معاونان وزارت علوم، اظهار داشت: مدیریت در این شرایط که کشور درگیر مشکلات متعدد از جمله همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، محدودیت منابع اعتباری و تحریم‌های ظالمانه، مشکلات روحی و روانی به وجود آمده از حضور نداشتن دانشگاهیان در کلاس‌ها، بسیار سخت و دشوار است و کسانی که در مسوولیت‌های مختلف خدمت می‌کنند عاشق کشورشان هستند.

وی افزود: مسؤولان و مدیران در نظام آموزش عالی سرمایه‌های نمادین این سیستم هستند و باید قدردان آنها باشیم. همچنین سپاسگزار خداوند هستم که منصور غلامی وزیر پیشین علوم تحقیقات و فناوری به عنوان یک استاد بزرگ در دانشگاه بوعلی سینا حضور داشت و از همه مهم‌تر سر راه من قرار گرفت و مسیر زندگی بنده را تغییر داد.

به گفته وزیر علوم، بی‌تردید اعتماد وزیر علوم به بنده و واگذاری نخستین مسؤولیت اجرایی توسط او موجب شد، اولین جرقه‌های مسؤولیت اجرایی در درون من روشن شود و امیدوارم که همواره در سیستم آموزش عالی کشور سربلند و سلامت باشند.

نیازمند بازنگری در روش‌ها هستیم

منصور غلامی، وزیر پیشین وزارت علوم نیز ضمن تبریک مجدد به زلفی‌گل بابت انتصاب به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم برای پیشبرد برنامه‌های آموزش عالی خالصانه کار کنیم. من مطمئن هستم همه همکاران در سراسر کشور نیز با انرژی مضاعف از تغییر و تحول اتفاق افتاده جدید استقبال خواهند کرد و همچنان در خدمت به این نظام پیشرو خواهند بود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت انتقال تجربیات از مدیریت قبلی به مدیریت جدید، خطاب به معاونان وزارت تاکید کرد: وزیر علوم را تا آخرین لحظه حضور در مدیریت با قدرت همراهی کنید و باید این انتقال تجربیات به خوبی انجام شود.

وزیر پیشین وزارت علوم ادامه داد: همواره تاکید کرده‌ام همه بخش‌ها، گزارش دقیق و با جزئیات خود را آماده کنند و به مدیران بعدی ارائه دهند تا در اجرای این برنامه‌های کلان نظام آموزش عالی که مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده است، وقفه‌ای پیش نیاید.

غلامی یادآور شد: برای پیشبرد سریع برنامه‌ها، نیاز به بازنگری در روش‌ها است. بنابراین هیچ واحدی نباید از حرکت بایستد تا تغییر و تحولی در مدیریت انجام شود. باید شاهد سرعت کارها باشیم.

کد خبر 517832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.