مردی همسر جوانش را در اوج عصبانیت خفه کرد

کشف بیش از دو هزار میلیارد کالای قاچاق، مردی که قاتل همسرش شد، خودکشی جوان ۳۰ ساله پارک، دستگیری عامل انتشار فیلم از باشگاه بدنسازی زنانه در فضای مجازی و برادرکشی به دلیل اختلاف مالی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف دو هزار و ۷۳۳ میلیاردی انواع کالای قاچاق طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های عملیاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هشتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۰، با اولویت "کالاهای گمرکی، دخانی و ترانزیتی" و "نظارت و واپایش انبارها و محل‌های دپو کالا"، به عنوان یکی از راهبردهای عملیاتی برای شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی برای قاچاقچیان، محل‌های دپو و توزیع کالاهای قاچاق و تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق در سطح کشور اجرا شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه پلیس امنیت اقتصادی حافظ امنیت تولید داخلی و مصرف کنندگان است به همین منظور کارآگاهان این پلیس شناسایی و واپایش انبارها و محل‌های دپو و مراکز پخش کالا را در دستور کار خود قرار داده و چندین مرکز متخلف در حوزه قاچاق کالا در سطح کشور را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در طرح مذکور در بازدید و بازرسی از این مراکز بیش از ۱۲ میلیون و ۴۳۱ هزار عدد انواع کالای قاچاق به همراه بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار لیتر سوخت و مشتقات نفتی قاچاق کشف و ۷۸۳ دستگاه انواع خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

مقیمی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای مکشوفه از سوی کارشناسان دو هزار و ۷۳۳ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این خصوص یک هزار و ۳۱۰ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

مردی که همسر جوانش را خفه کرد

فرشید زینلی، فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از چهار روز در شهرستان "خاتم" استان یزد خبر داد.

وی افزود: در پی وقوع قتل خانمی ۲۵ ساله در یکی از روستاهای توابع این شهرستان و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل ۲۹ ساله که همسر خود را به قتل (خفه) رسانده به سمت استان یزد متواری شده است.

زینلی تصریح کرد: تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات میدانی و نامحسوس محل اختفا قاتل ۲۹ ساله را پس از چهار روز در شهرستان خاتم از توابع استان یزد شناسایی و با اخذ نیابت قضائی وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مرودشت انتقال دادند.

وی اضافه کرد: قاتل پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست قبل از هرگونه بحث و درگیری فیزیکی به اعصاب خود مسلط بوده و در صورت نیاز با شماره گیری ۱۱۰ حل این چنین اختلافات و مشکلات را به پلیس سپرده و از عکس‌العمل‌های ناگهانی بپرهیزید، چرا که عدم کنترل رفتار در زمان خشم و عصبانیت می‌تواند فاجعه‌ای جبران ناپذیر به بار بیاورد.

خودکشی جوان ۳۰ ساله در پل هوایی پارک

محمود حافظی، فرمانده انتظامی رشت اظهار کرد: پلیس با حضور و اقدام به موقع، مانع از خودکشی جوان ۳۰ ساله رشتی شد.

وی افزود: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی قصد خودکشی از بالای پل هوایی پارک دانشجو شهرستان رشت را دارد، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی رشت ادامه داد: با حضور مأموران کلانتری ۲۲ در محل اعلامی با صحبت‌های انجام شده و دعوت به آرامش، این فرد از خودکشی منصرف شد.

حافظی علت و انگیزه این فرد در اقدام به خودکشی را مشکلات روحی و روانی و اختلاف خانوادگی دانست و گفت: شهروندان می‌توانند برای بر طرف کردن هرگونه مشکل شخصی و خانوادگی به مشاوران نیروی انتظامی مستقر در کلانتری‌ها یا مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس گیلان مراجعه و از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

دستگیری عامل انتشار فیلم باشگاه بدنسازی زنانه در فضای مجازی

حسین محمدپور، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان از پلمب یک باشگاه ورزشی به علت انتشار فیلم و تصاویر نامتعارف در صفحه اینستاگرامی خبر داد.

وی افزود: طی رصد و پایش کارشناسان اداره نظارت بر اماکن عمومی استان مشخص شد، متصدی یک باشگاه ورزشی با ایجاد صفحه اینستاگرام برای تبلیغ، اقدام به انتشار فیلم و تصاویر نامتعارف اخلاقی می‌کند، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از انجام اقدامات فنی، مالک صفحه اینستاگرامی مورد نظر که متصدی باشگاه ورزشی بود در شهرستان رشت شناسایی شد از معرفی متهم ۳۶ ساله خانم این پرونده به همراه مدارک و مستندات برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد.

محمدپور با اشاره به تشکیل پرونده و پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت این باشگاه ورزشی با هماهنگی قضائی، تصریح کرد: از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات واحدهای صنفی در فضای مجازی، مراتب را به اداره نظارت بر اماکن عمومی گزارش کنند.

برادرکشی به دلیل اختلاف مالی

جهانگیر مسعودی، دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب اظهار کرد: مرد جوان که به‌خاطر اختلاف مالی برادر کوچک‌تر خود را در شهر میاندوآب به قتل رسانده بود در حالی که قصد خودکشی داشت از سوی پلیس دستگیر شد.

وی افزود: دو برادر در این شهر به علت اختلاف مالی با هم درگیر شدند و یکی از آنان با سلاح سرد (چاقو) برادر خود را به قتل رساند. این دو برادر ۲۸ و ۳۲ ساله بودند که براثر این حادثه برادر بزرگ‌تر با ضربه چاقو از ناحیه قلب برادر کوچک خود را مجروح کرد.

وی با بیان اینکه مضروب بلافاصله به بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب انتقال یافت، گفت: وی در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار گرفت اما دقایقی پس از عمل جراحی، به علت شدت جراحات وارده فوت کرد و پرونده قتل عمدی در این خصوص تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب با بیان اینکه قاتل در کمتر از نیم ساعت توسط عوامل آگاهی این شهرستان دستگیر شد، گفت: قاتل پس از درگیری با برادرش قصد خودکشی از ساختمان سه طبقه را داشت که با مدیریت فرماندهی پلیس آگاهی و یگان امداد پیشگیری و دستگیر شد.

کد خبر 517789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.