خیز بی‌سابقه دانمارک در خرید ماشین‌های هیبریدی و برقی

آمارهای جدید نشان می‌دهد که از هر سه اتومبیل تازه ثبت شده در دانمارک، یکی از نوع سبز (هیبریدی یا الکتریکی) است؛ این کشور هر روز به هدف خود برای داشتن یک میلیون خودروی سبز تا سال ۲۰۳۰ نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در اوایل سال جاری وزارت امور مالیاتی دانمارک اعلام کرد که این کشور شاهد افزایش باورنکردنی فروش خودروهای سبز بوده است. به طور دقیق‌تر گزارش شد که در ازای ثبت نام چهار خودروی معمولی در سه ماه اول سال، یکی هیبریدی یا الکتریکی بوده است. در حال حاضر، یافته‌های جدید افزایش بیشتر فروش خودروهای سبز را نشان می‌دهد به طوری که از هر سه خودروی تازه فروخته شده در دانمارک، یکی سبز است.

خیز بی‌سابقه دانمارک در خرید ماشین‌های هیبریدی و برقی

سرعت بخشیدن به انقلاب خودروهای سبز

داده‌های شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ وزارت مالیات دانمارک می‌دهد که ۴۲ درصد از خودروهای اخیر ثبت شده در کپنهاگ هیبریدی یا برقی هستند. علاوه بر این، شهر تارنبی که در نزدیکی پایتخت دانمارک قرار دارد درصد بالاتری را ثبت کرده است، به طوری که ۶۰ درصد از خودروهای خریداری شده در این شهر کوچک سبز است.

مزایای زیست محیطی این افزایش تعداد خودروهای هیبریدی و برقی مطمئناً تأثیر مثبتی بر هوا و محیط زیست دانمارک خواهد داشت. آلایندگی خودروهای سبز و انتشار گاز CO2 به میزان قابل توجهی کمتر است و در نتیجه باعث بهبود کیفیت هوا می‌شود. علاوه بر این، این دست از خودروها به کاهش آلودگی صوتی شهر کمک می‌کنند.

خیز بی‌سابقه دانمارک در خرید ماشین‌های هیبریدی و برقی

با در نظر گرفتن این مزایا، کشور دانمارک به دنبال این است که تا سال ۲۰۳۰، یک میلیون خودروی سبز در جاده‌های خود داشته باشد. در حال حاضر، این هدف بیش از هر زمان دیگری امکان پذیر به نظر می‌رسد زیرا بیش از ۱۰۰ هزار خودروی هیبریدی و برقی در کشور وجود دارد. وزیر امور مالیاتی دانمارک مورتن بادسکوف در مورد اهمیت این امر گفته است:

"دانمارکی‌ها واقعاً چشم خود را بر این واقعیت باز کرده‌اند که زمان انتخاب خودروهای سبز فرا رسیده است. این یک انتخاب فوق‌العاده است و نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی برای رسیدن به هدف بسیار بلندپروازانه خود یعنی یک میلیون ماشین سبز در جاده‌های دانمارک تا سال ۲۰۳۰ هستیم".

کد خبر 517742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.