تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای معلمان از دوشنبه شروع می‌شود

معاون ‌تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان، گفت: از دوشنبه همین هفته تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای معلمان شروع می‌شود و مطابق برنامه‌ریزی‌ها تلاش بر این است که حداقل طی ۱۰ روز آینده واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان را انجام دهیم.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین جزئیات واکسینه شدن معلمان در استان اصفهان، اظهار کرد: برای تزریق دوز اول واکسن کرونا ۷۵ درصد از معلمان و فرهنگیان در این مرحله واکسینه شدند و سه نوع واکسن آسترازنکا کره‌ای، سینوفارم چینی و کوبرکت ایرانی برای این مرحله وجود داشت و معلمان می‌توانستند یکی از واکسن‌ها را به صورت انتخابی برای تزریق انتخاب کنند.

فرهنگیان جامانده از واکسیناسیون، دوز اول را تزریق می‌کنند

وی اضافه کرد: واکسیناسیون برای گروهی از فرهنگیان که به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای، رده سنی و بحث انتخابات هنوز موفق به دریافت واکسن کرونا نشدند انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: از این هفته برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن دوز اول این گروه از جاماندگان در پایگاه‌ها واکسیناسیون معلمان صورت می‌گیرد، واکسینه کردن معلمان برای دوز اول در شهرستان‌ها انجام شده و جاماندگان مربوط به شهر اصفهان است.

امیرپور، خاطرنشان کرد: از دوشنبه همین هفته هم تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای معلمان شروع می‌شود و مطابق برنامه‌ریزی‌ها تلاش بر این است که حداقل طی ۱۰ روز آینده واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان را انجام دهیم.

وی با بیان تعداد مراکز واکسیناسیون معلمان در استان اصفهان، گفت: در هر شهرستان به صورت مجزا مرکز واکسیناسیون برای معلمان فعال بوده است و در شهر اصفهان دو پایگاه شامل کانون امام خمینی در سه راه سیمین و بلوار کشاورز منطقه ۱۳ و یک پایگاه در ورزشگاه شهید خرازی چهارراه پیروزی برای واکسینه کردن معلمان در نظر گرفته شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در خصوص کمبود واکسن در اصفهان، اظهار کرد: برای واکسینه شدن معلمان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت اصفهان همکاری لازم را با آموزش و پرورش استان اصفهان داشتند، خوشبختانه برای تزریق دوز دوم واکسن معلمان هم در استان مشکلی نداریم و مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته مرحله دوم واکسیناسیون معلمان از این هفته انجام می‌شود.

روند بازگشایی مدارس در مهرماه وابسته به تصمیم ستاد مقابله با کرونا

امیرپور در مورد واکسینه شدن معلمان و روند بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز دانش‌آموزان در برابر این ویروس واکسینه نشدند، آموزش و پرورش در این زمینه هیچ نوع تصمیمی نمی‌تواند بگیرد و روند بازگشایی مدارس اصفهان وابسته به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور است.

وی، اظهار کرد: روند اجرای آموزش‌های ترکیبی مدارس (حضوری و مجازی) بیشتر در مناطق کم جمعیت استان اصفهان امکان پذیر است و در مناطق پرجمعیت به دلیل بروز مشکلات این برنامه انجام نمی‌شود.

کد خبر 517616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام US ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 0
    سلام خیلی از معلمین مبتلا شدن و نتونستن واکسن بزنن و یا حا موندن اگر جمعیت معلمان رو یک میلیون در نظر بگیریم و اگر بیست درصد واکسن نزده باشند تقریبا دویست هزار نفر واکسن نزدن که باید فکری برای این افراد بشود خواهشا باز از مسئولین آموزش و پرورش در این مورد گزارش بگیرید
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    هشت روز است که سامانه ثبت نام متولدین تا سال پنجاه باز شده است .اما همچنان در استان اصفهان از ثبت نام افراد خود داری می شود . در حالیکه تمام استانهای اطراف مثل فارس اراک چهارمحال بختیاری سامانه باز بوده و قابلیت ثبت نام دارد .