علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم بیماری کووید-۱۹ در میان افراد واکسینه شده متفاوت از دیگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر چه دریافت دو دوز واکسن کرونا بهترین روش برای کسب ایمنی در برابر بیماری کووید -۱۹ است، ایمنی کامل ایجاد نخواهد شد و ممکن است افراد پس از دریافت واکسن نیز به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند، البته ممکن است علائم خفیف‌تری را تجربه کنند.

آیا افراد واکسینه شده نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند؟

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن‌های کرونا بر شدت بروز علائم بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند و افراد واکسینه شده و واکسینه نشده که به ویروس کرونا آلوده شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده متفاوت از دیگران است. محققان معتقدند که خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند کمتر است؛ معمولاً این افراد علائم خفیف‌تر بیماری را تجربه می‌کنند.

رایج‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده چیست؟

سردرد، آبریزش بینی و عطسه جز رایج‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است. با توجه به گزارشات ارائه شده، سردرد جز علائم اولیه بیماری کووید -۱۹ است. ممکن است افراد به دلایل مختلف دچار سردرد می‌شوند، اما سردرد ناشی از بیماری کووید -۱۹ برای مدت بیشتری ماندگار است. آبریزش بینی دیگر نشانه بیماری کووید -۱۹ است، معمولاً افرادی که به گونه دلتا ویروس کرونا آلوده می‌شوند آبریزش بینی را تجربه می‌کنند. آبریزش بینی ممکن است با عطسه مداوم همراه باشد، البته گاهی اوقات افراد به دلیل حساسیت‌های فصلی عطسه می‌کنند.

گلو درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ معمولاً با خشکی گلو، مشکل در غذا خوردن و صحبت کردن و ترم غدد لنفاوی همراه است. همچنین از دست دادن حس بویایی دیگر نشانه بیماری کووید -۱۹ است.

ویروس کرونا ممکن است بر سلول‌های نگهدارنده تأثیر بگذارد؛ این سلول‌ها حاوی گیرنده‌های ACE است؛ بنابراین باعث می‌شود ویروس کرونا به سلول‌های عصبی بویایی دسترسی پیدا کنند، در این صورت فرد حس بویایی خود را از دست می‌دهد.

معمولاً افراد واکسینه شده پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ این مشکل را تجربه می‌کنند؛ در حالی که حس بویایی افراد پس از گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در ۱۰ درصد موارد تقریباً ۶ ماه طول می‌کشد تا حس بویایی افراد بهبود یابد.

علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه نشده چیست؟

علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه نشده متفاوت از افراد واکسینه شده است، افراد واکسینه نشده که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند علائمی مانند سردرد، گلو درد، آبریزش بینی، تب و سرفه مداوم را تجربه می‌کنند. علائم ذکر شده پنج مورد از اولین نشانه‌های بیماری کووید -۱۹ در میان بیماران است، از دست دادن حس بویایی در میان این گروه از افراد در رتبه نهم قرار دارد و تنگی نفس نیز در جایگاه سی ام قرار گرفته است. البته بروز علائم بیماری در میان افراد متفاوت است، در صورتی که افراد هر کدام از علائم بیماری را تجربه کردند باید تست کرونا را انجام دهند.

ترجمه از: پگاه بهادران، مترجم ایمنا

کد خبر 517587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.