انفجارهای تروریستی کابل به چه دلیل رخ دادند؟

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: انفجارهای تروریستی کابل خبر از حضور عناصر داعش در افغانستان را می‌دهد و این موضوع به نوعی نقض تعهد بین طالبان و آمریکا در دوحه است.

پیر محمد ملازهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دلایل انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل اظهار کرد: پس از تسلط طالبان بر کابل، فرودگاه این شهر به محل تجمع شهروندان افغانستانی تبدیل شد که قصد مهاجرت از این کشور را داشتند و بنا به وعده‌های ایالات متحده در خصوص پذیرش مهاجران به عنوان پناهنده به کشورهای اروپایی، هر روز بر حجم این تجمعات افزوده می‌شد.

وی افزود: مدیریت ضعیف نیروهای آمریکایی مستقر در فرودگاه کابل در سازماندهی مردم افغانستان باعث ایجاد بی نظمی در فرودگاه شد، همچنین طی روزهای گذشته دستگاه‌های اطلاعاتی واشنگتن بارها خبر از فعالیت گروهک‌های تروریستی در کابل دادند، اما این هشدارها جدی گرفته نشد و متأسفانه طی چندین انفجار تروریستی، بیش از ۱۰۰ نفر از مردم غیر نظامی افغانستان و حدود ۱۳ نفر از نیروهای نظامی آمریکا کشته شدند.

این کارشناس مسائل افغانستان تاکید کرد: عملیات تروریستی فرودگاه کابل به شدت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار قرار داده و روز گذشته برخی از سناتورهای جمهوری خواه خواستار استیضاح وی شدند. بایدن برای فرار از حجم فشارها دستور حمله به مواضع داعش را صادر کند.

ملازهی خاطرنشان کرد: در شرایطی که انتظار می‌رفت با روی کار آمدن طالبان در افغانستان عملیات‌های تروریستی در این کشور متوقف شود، اما مسئولیت این عملیات را داعش خراسان برعهده گرفته است؛ این حادثه خبر از حضور عناصر داعش در افغانستان را می‌دهد و این موضوع به نوعی نقض تعهد بین طالبان و آمریکا در دوحه است.

کد خبر 517574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.