جشنواره فولکلور چک؛ متفاوت با سال‌های گذشته

مردم استراوا، کلانشهری در شرق جمهوری چک، برگزاری فستیوال فولکلور امسال را متفاوت با سال‌های گذشته و پرشورتر از قبل تجربه کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله در ماه اوت استراوا میزبان برگزاری جشنواره فولکلور است که در آن بازیگران با اجرای نمایش‌های متعدد، شور و نشاط تازه‌ای به شهروندان هدیه می‌کنند. جشنواره امسال از شانزدهم تا بیستم همین ماه و به مدت پنج روز برگزار شد که البته تفاوت آن با سال‌های گذشته، باعث جذب بسیاری از مردم سایر شهرهای چک به تماشای نمایش‌ها شد. جشنواره امسال که بیست و سومین فستیوال شهر به شمار می‌رفت با حضور موسیقیدانانی از سایر کشورهای جهان نظیر صربستان، لهستان و اسلواکی برگزار شد. این افراد متفاوت با سال‌های گذشته، در خانه‌های مسکونی سالمندان و افرادی با ناتوانی جسمی حضور می‌یافتند و در آنجا هنر خود را به معرض نمایش این افراد می‌گذاشتند.

فستیوال امسال استراوا به سه بخش مجزا تقسیم شد؛ در روز اول جشن، دو کنسرت بزرگ در دو بخش دور از هم و در ساعات مختلف برگزار شد و در نتیجه دوستداران موسیقی می‌توانستند در هر دو رویداد شرکت کنند. روز بعد، موسیقی‌دانان به اجرای هنر خود در خیابان‌های مختلف استراوا پرداختند و در نهایت، کنسرت‌های متعددی برای گروه‌های سنی مختلف از کودکان گرفته تا افراد پیر در قلعه معروف Silesian شهر اجرا شد.

علاوه بر این، گروه‌های محلی متعددی نیز با حضور در خیابان‌های سراسر شهر و اجرای نمایش‌های خود، شور و نشاط را به شهروندان هدیه می‌دادند. برنامه‌های امسال فستیوال متفاوت با سال‌های گذشته و برای تمام گروه‌های سنی با توانایی‌های جسمی و ذهنی متفاوت طراحی شده بود. این رویدادها نه تنها در مکان‌های عمومی و قلعه Silesian برگزار شد بلکه به منازل شخصی افرادی که از نظر جسمی توانایی حضور در بیرون از خانه را نداشتند راه یافت.

کد خبر 517551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.