رئیسی از ظرفیت زنان در جایگاه‌های تصمیم‌ساز استفاده کند

یک حقوقدان گفت: ار رئیس‌جمهور این انتظار وجود دارد که از ظرفیت بزرگ و با نگاه ارزشی زنان در جایگاه‌های متفاوت و تصمیم‌ساز اسفاده کند.

به گزارش ایمنا، مریم صفاران با بیان اینکه زنان مؤثرترین عامل تربیت و رشد کیفی و نگاهبان سلامت روحی، روانی و جسمانی همسر، فرزندان و جامعه هستند، اظهار کرد: با نگاه دقیق‌تر از منظر قرآن کریم حضور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زنان در جامعه منع نشده بلکه سفارش هم شده است چرا که اسلام و نگاه امام خمینی (ره) جامع‌ترین و کامل‌ترین نگرش حضور نسبت به بانوان در جامعه را دارند.

وی ادامه داد: حضور اجتماعی زنان و نقش آفرینی این قشر مؤثر را انقلاب اسلامی به خوبی در عرصه‌های مختلف باز کرده و به آن پرداخته و میدان را برای فعالیت‌های بزرگ و شگفت آور در هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده است.

این حقوقدان و فعال اجتماعی تصریح کرد: منطق اسلام در قرآن کریم و انقلاب اسلامی اعم از فعالیت‌های زنان را مورد تأیید قرار داده و تمامی فعالیت‌های اجتماعی زنان البته با رعایت موازین الهی تلاش در راه خدا و مجاهدت در امور زندگی و جامعه می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای حضور و مجاهدت زنان میدان مجاهدت را باز کرده است؛ قران کریم میز می‌فرماید (من اصبح لایهتم با امورالمسلمین فلیس بمسلم) یعنی زنان هم باید به امور مسلمانان، اجتماع و جامعه اسلامی و امور جهان اسلام و مسائلی که در دنیا می‌گذرد احساس مسئولیت کنند و اهتمام جدی داشته و وظیفه اسلامی خود بدانند.

صفاران گفت: جامعه زنان انقلاب اسلامی از دولت انقلابی انتظار دارد بانویی انقلابی، صاحب خرد و تجربه، خوشنام، دارای جسارت‌های لازم اجتماعی با دانش سیاستگذاری و برنامه‌ریزی جامع برای همه زنان و خانواده در معاونت زنان و خانواده معرفی کند.

وی تصریح کرد: هرچند موضوع معاونت زنان یک موضوع چند وجهی بوده و باید در زمان خودش پرداخته شود اما از رئیس جمهور این انتظار وجود دارد که بر اساس مواضع اسلام و قران کریم در حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بزرگ، قابل اعتماد، با نگاه ارزشی زنان در جایگاه‌های متفاوت و تصمیم‌ساز استفاده شود و بانوان را مورد توجه و اهتمام ویژه قرار دهد.

منبع: تسنیم

کد خبر 517421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.