خاندوزی: مسوولیت اصلی وزارت اقتصاد، تأمین مالی دولت از روش‌های پایدار است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اولویت اقتصاد ایران نیازمند چندین اقدام کوتاه‌مدت با اثربخشی خوب است، گفت: مسوولیت اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی تأمین مالی توسعه اقتصادی و دولت از روش‌های پایدار سالم و کم خطر است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، احسان خاندوزی در نخستین حضور کاری در وزارت اقتصاد و بعد از رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سریع خود بعد از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی در محل کار خود اظهار کرد: شرایط خاص اقتصاد ایران طوری است که استفاده از هر لحظه را در جهت بالا بردن عملکرد دولت سیزدهم غنیمت می‌شمارم.

وی افزود: بنای دولت بر این بود که وزراء بعد از کسب رأی اعتماد به سرعت کار خود را آغاز کنند، بنابراین فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی را آغاز می‌کنیم.

خاندوزی در خصوص میزان آشنایی خود با وزارت اقتصاد تاکید کرد: در گذشته به فضل خدا در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی با متخصصان اقتصادی و مدیران اقتصادی سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد همراه بودم و با افقی روشن نسبت به برنامه‌ها و عملکرد دولت سیزدهم آماده فعالیت هستم.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های پیش‌روی خود گفت: اقتصاد ایران نیازمند به چندین اقدام کوتاه مدت با اثربخشی خوب است که البته این اقدامات کوتاه‌مدت باید در مسیر بلندمدت اصلاحات اقتصادی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: این اصلاحات شامل ارتقای نقش وزارت اقتصاد در زمینه سیاست گذاری اقتصاد کلان برای بازگشت ثبات اقتصاد کلان، کاهش نوسانات قیمتی و ارزی و مشکلاتی از این دست است که متأسفانه در آستانه‌های بسیار نامناسبی نسبت به دهه‌های گذشته قرار داریم و پس از ایجاد ثبات اقتصادی کلان حرکت سریع به سوی رشد اقتصادی و افزایش درآمد سرانه که باز هم در یکی از پایین‌ترین نقاط درآمد سرانه در دهه گذشته قرار داریم خواهیم داشت.

خاندوزی در ادامه اظهار کرد: نکته سوم کمک کردن به بازآرایی عملکرد اقتصاد ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است و همچنین اقتصاد ایران آنقدر شکننده و آسیب پذیر در مواجهه با فشارهای خارجی نباشد.

وزیر اقتصاد به مسئولیت اصلی وزارت اقتصاد اشاره کرد و گفت: مسوولیت اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی تأمین مالی توسعه اقتصادی و تأمین مالی دولت از روش‌های پایدار سالم و کم خطر است که امیدواریم با مجموعه سیاست‌ها و تدابیر مالیاتی، فروش اوراق از طریق مولد سازی دارایی‌ها که در برنامه‌های وزارت اقتصاد نیز اعلام کردم بتوانیم مسیر جدیدی را در تحول اقتصادی کلید بزنیم.

وی در خصوص ایجاد ارتباط با دانشگاهیان، گروه‌های مرجع و تعامل با بخش خصوصی اظهار کرد: به طور قطع وزارت اقتصاد زمانی موفق خواهد شد که از عقبه و ظرفیت‌های دانشگاهی و پژوهشگاهی و متخصصان کشور به طور سیستماتیک استفاده کند و برای همین، سازوکار مشخصی برای ارتباط با صاحب نظران و اندیشمندان اقتصادی و مطرح شدن مسایل و مشکلات و رفع اولویت‌هایی که فعالان بخش غیردولتی، تولیدی و صادراتی بیشتر با آن مواجه هستند مد نظر داریم و این تعاملات به سربازان خط مقدم اقتصاد ایران کمک خواهد کرد.

خاندوزی در آخر اظهار امیدواری کرد با کمک نهادها، تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی و تعاونی بتوانیم دوران مؤثری را در وزارت اقتصاد آغاز کنیم.

کد خبر 517368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.