قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد؛ پاریس در گروه مرگ

با حضور نمایندگان ۲۴ تیم فوتبال از سراسر اروپا، قرعه کشی لیگ قهرمانان در فصل جدید انجام شد که گروه یک، تبدیل به سخت ترین گروه این رقابت ها شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لحظاتی پیش مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱ به میزبانی کشور ترکیه برگزار شد که تیم‌ها حریفان خود را شناختند.

۲۴ تیم در چهار پات، قرار گرفته بودند تا حریفان خود را بشناسند. تیم‌های مطرح سید یک سیتی، بایرن، چلسی، آتلتیکو، واینتر بودند که قهرمانی در لیگ داخلی را کسب کرده بودند.

قبل از آغاز قرعه کشی، یوفا بهترین بازیکنان فصل پیش فوتبال اروپا را انتخاب کرد؛ ادوارد مندی، (گلر چلسی) بهترین دروازه بان مرد انتخاب و ساندرا پانوس دروازه‌بان بارسا بهترین دروازه بان زن برگزیده شد.

روبن دیاز مدافع منچستر سیتی هم بهترین مدافع فصل پیش اروپا انتخاب شد. "ارن پاردس بازیکن بارسلونا هم بهترین بازیکن فصل پیش بانوان در لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد.

انگولو کانته هافبک تنومند و فرانسوی چلسی هم بهترین هافبک فصل پیش اروپا شناخته شد و الکسیا پوتیاس از بانوان بارسا عنوان بهترین هافبک بانوان را ازآن خود کرد. در خط حمله هم هالند ستاره نروژی تیم فوتبال دورتموند بهترین شد و در بخش زنان، هرموسو این عنوان را بدست آورد.

در بخش بهترین سرمربی؛ توماس توخل از چلسی، بهترین مربی مرد شد، و در بخش بانوان، لوئیس کورتیس عنوان بهترین سرمربی را کسب کرد تا تیم فوتبال بانوان بارسلونا، به واسطه‌ی فصل رویایی که سپری کرد و صاحب شش گانه شد، جوایز سال یوفا را درو کند.

الکسیا پوتیاس از تیم فوتبال بانوان بارسلونا، بهترین بازیکن اروپا شد ضمن اینکه جورجینیو هافبک تیم فوتبال چلسی هم جایزه بهترین بازیکن مرد اروپا را کسب کرد.

جایزه ریاست یوفا در سال ۲۰۲۱ به اعضای فعال ورزشگاه پارکن کپنهاگ اهدا شد که در هنگام حمله قلبی کریستین اریکسن در بازی دانمارک برابر فنلاند با واکنش سریع خود، موجب نجات جان او شدند.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

تیم پزشکی ورزشگاه:
مورگنز کروتزفلد (سر تیم پزشکی)
فردریک فلنستد (مدیر تیم پزشکی ورزشگاه)
آن درس بوسن (دکتر اورژانس)
پِدِر ارسگارد (امدادگر)

ناظران پزشکی یوفا:
ینس کلاینفلد
والنتین ولیکوف

تیم پزشکی تیم ملی دانمارک:
مورتن شولداگر (فیزیوتراپ همراه تیم)
مورتن بوسن (پزشک تیم)
سیمون کیائر (کاپیتان تیم ملی دانمارک)

سپس بخش اول قرعه کشی آغاز شد، منچستر سیتی در گروه A، آتلتیکو در گروه B، اساسپاسپورتینگ در گروه C، اینتر میلان در گروه D، بایرن مونیخ E ویارئال در گروه F لیل در گروه G و چلسی در گروه H صدرنشین شدند.

قرعه کشی نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه A: منچسترسیتی- پاریسن ژرمن- لایپزیگ- کلوب بروخه

گروه B: آتلتیکو مادرید- لیورپول- پورتو- میلان

گروه C: اسپورتینگ لیسبون- دورتموند- آژاکس- بشیکتاش

گروه D: اینتر میلان- رئال مادرید- شاختار اوکراین- شریف مولداوی

گروه E: بارسلونا- بایرن مونیخ- بنفیکا- دیناموکیف

گروه F: ویارئال- منچستر یونایتد- آتالانتا- یانگ بوبز سوئیس

گروه G: لیل- سویا- سالزبورگ- ولفسبورگ

گروه H: چلسی- یوونتوس- زنیت- مالمو سوئد

بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۱-۲۰۱۲، با دیدارهایی در روزهای سه شنبه ۱۴ سپتامبر و چهارشنبه ۱۵ سپتامبر (۲۳ و ۲۴ شهریور) آغاز خواهند شد. در مجموع شش هفته بازی در مرحله گروهی برگزار می‌شود که آخرین سری مسابقات در سه شنبه ۷ دسامبر و چهارشنبه ۸ دسامبر (۱۶ و ۱۷ آذر) برگزار می‌شود.

کد خبر 517357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.