واکنش بوژمهرانی به رای نمایندگان مجلس به وزرا

سرپرست شهرداری اصفهان گفت: به عنوان یک ایرانی و شهروند جمهوری اسلامی ایران به سهم خودم با کمک به دولت و دولتمردان برای سعادت مردم و آبادانی کشورم تلاش خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا بوژمهرانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" عصر دیروز مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران معرفی شده‌ی دولت سیزدهم، با رأی بالا و قوی به ۱۸ نفر از آنان رأی اعتماد و نیز با رأی قرمز بالا به کاندید معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش رأی عدم اعتماد داد. حال دولت جدید از امروز کار خودش رو رسماً" آغاز میکنه. برای رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی و کابینه ایشون آرزوی موفقیت دارم و بعنوان یک ایرانی و شهروند جمهوری اسلامی ایران به سهم خودم با کمک به دولت و دولتمردان برای سعادت مردم و آبادانی کشورم تلاش خواهم کرد.

اما از اونجا که نمایندگان مجلس باید در مقابل تمام ملت پاسخگو باشند سخنی با برخی از اونها دارم. در بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی (دادگستری، دفاع و راه و شهرسازی) هیچ نماینده‌ای بعنوان مخالف صحبت نکرد. ولی در شمارش آرا معلوم شد این سه وزیر به ترتیب ۵، ۴ و ۱۴ رأی مخالف داشتند.

آقا و یا خانم نماینده‌ای که این آرای مخالف رو دادید؛ روی سخنم با شماست.

اگر شما مخالف وزیر پیشنهادی بودید چرا در بررسی صلاحیت اونها سکوت کردید؟ اگر هم دلیلی برای مخالفت نداشتین چرا رأی منفی دادین؟

از نماینده مجلس بیش از دیگران انتظار میره که در دفاع از حقوق ملت، هم شجاعت اظهار نظر داشته باشه و هم روی حساب و کتاب و منطق اقدام کنه و رأی بده."

بوژمهرانی در پست دیگری نوشت:

"در دوران نوجوانی فکر می‌کردم اسم اتوبوس‌های درون شهری "واحد" است. می‌گفتیم با واحد میریم مدرسه یا جاهای دیگه.

اسم واحد از اونجا اومده که در سالهای اولیه، چندین شرکت متولی جابجایی مسافر درون شهری با اتوبوس بودند و بعد بر اساس یک قانون، این شرکتها با هم ادغام شده و یک شرکت واحد رو ایجاد می‌کنند. این‌طوری بود که اسم واحد روی اتوبوس‌های این شرکت موند.

رانندگان شرکت واحد کار سنگینی دارند و هر روز هزاران مسافر رو در مسیرهای مختلف جابجا می‌کنند. شبکه‌ی اتوبوسرانی شرکت واحد اصفهان با ترکیب اتوبوس‌ها در خطوط مختلف محلی ، منطقه‌ای و BRT در دو شکل مالکیتی و بخش خصوصی این وظیفه و خدمت مهم رو انجام میده.

مدیریت این تشکیلات گسترده و کارآمد بر عهده دوست و همکار ارجمندم جناب آقای عباس روحانی است. علیرغم تمام محدودیت‌ها و با اینکه خرید و نگهداری اتوبوس بسیار بسیار گران و سخت شده (اتوبوسی رو که قبلاً ۱۰۰ میلیون تومان می‌خریدیم و شهرداری فقط ۱۰ میلیونش رو می‌داد حالا باید با قیمت حدود ۴.۵ میلیارد تومان بخریم و همه‌ی پولش رو هم خود شهرداری باید بده) با تلاش ایشون و دیگر اعضای تیم مدیریتی شرکت و رانندگان محترم و زحمتکش این شرکت، داریم خودمون رو به آب و آتش میزنیم تا این حمل و نقل ارزون قیمت برای مردم رو به بهترین شکل انجام بدیم.

از همت و پشتکار آقای روحانی عزیز همین بس که بگم ایشون در جریان بیماری کرونا آسیب جدی دیدند و بعضی وقت‌ها تنفس عادی براشون به سختی انجام میشه اما با تعصب و غیرت مثال زدنی، محکم و استوار در محل کار حاضر میشند تا خللی در نظم امور شرکت بوجود نیاد.

ماشاالله دلاور
برای سلامتی عاجل شما برادر عزیز دعا می‌کنم"

سرپرست شهرداری اصفهان همچنین در پست دیگری نوشت:

"مدافعان سلامت

با افتخار میزبان سرکار خانم زهره (فروغ) احمدی بودیم؛ پرستار بیمارستان الزهراء اصفهان که برای آرامش‌بخشی به بیماران در این دوران سخت کرونایی، اقدام به شعرخوانی از پشت بلندگوی بیمارستان کرده بودند.

کارهای ارزشمند و تأثیرگذار لزوماً لازم نیست پیچیده و بزرگ باشند. خیلی وقتا یه حرکت به ظاهر کوچک و ساده تأثیر و نتیجه‌ی شگرفی بدست میده.

شاید چیزی که کار این بانوی ارزش‌آفرین رو خاص و ویژه میکنه اینه که ابتکار شعرخوانی زمانی به ذهنشون خطور میکنه که مادر بزرگوارشون روی تخت بیمارستان بستری بودند و ایشون باید همزمان هم از بیماران دیگه مراقبت می‌کردند و هم از مادرشون. در اون زمان و برای آرامش دادن به مادری که درگیر یه بیماری سخت بوده، خانم احمدی از شعر و ادبیات استفاده کردند.

متأسفانه اون مادر بزرگوار در اثر بیماری به آسمان‌ها پر کشید و رفت اما خانم احمدی مصمم شد تجربه‌ی زیبای شعرخوانی برای مادرشون رو در مورد دیگر بیماران بکار بگیرند؛ و چقدر این کار رو بخوبی انجام داده و می‌دهند؛ صدایی پر از احساس و آرامش، لحنی متین و باوقار و اشعاری سرشار از مهر و محبت و امید؛

فضای مجازی باعث شد عمل نیک خانم احمدی دیده بشه و مردم شناخت بهتری از مدافعان و جهادگران نظام سلامت پیدا کنند. اما بنده اطمینان دارم در گوشه گوشه‌ی این شهر بزرگ افراد زیادی هستند (از پیر و جوان و زن و مرد و با عقاید و سلایق گوناگون) که با رفتارهای اخلاقی و انسانی ساده اما بسیار تأثیرگذار کاری می‌کنند تا سختی‌ها برای گروهی از مردم قابل تحمل‌تر بشه.

از همه‌ی شما بزرگوارانی که این یادداشت رو میخونید تقاضا دارم و خواهش می‌کنم چنانچه چنین افرادی رو می‌شناسید به متصدیان روابط عمومی شهرداری معرفی کنید. میخوایم برای بسط و گسترش اعمال نیک، این افراد رو به مردم معرفی کنیم.

این کار مصداق زیبایی از امر به معروف است. "

کد خبر 517297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.