بیماران کرونایی اصفهان به ۴ هزار نفر خواهد رسید/کاهش روزانه میزان واکسیناسیون

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای دوز دوم هم واکسن کم داریم، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان به چهار هزار نفر می‌رسد.

آرش نجیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان در مراکز واکسیناسیون واکسینه می‌شوند و این روند به دلیل نبود و کمبود واکسن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته روزانه حدود ۵۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسینه می‌شدند، ادامه داد: این آمار در روزهای اخیر کاهش یافته و روند انجام واکسیناسیون کند شده است، چرا که به دلیل کاهش تزریق واکسن به استان‌های کشور از جمله استان اصفهان با کمبود واکسن روبه‌رو هستیم، گروه‌های سنی جدید تا اطلاع ثانوی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه برای واکسینه کردن افرادی که زمان واکسیناسیون آنها برای نوبت دوم رسیده است، واکسن نداریم، خاطرنشان کرد: افراد برای واکسیناسیون نوبت اول در حال حاضر به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند، چرا که با کمبود واکسن در اصفهان روبرو هستیم، تنها افرادی که برای نوبت دوم پیامک دریافت کردند می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام بیمارستان‌هایی که در چرخه خدمت رسانی کرونا هستند، ظرفیت‌شان پر شده است، افزود: ممکن است برای بستری بیماران به بیمارستان صحرایی نیاز پیدا کنیم، سوش غالب کرونا در استان اصفهان کرونا دلتا است که میزان بیماری‌زایی ویروس در این جهش افزایش یافته است و بیشتر شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

نجیمی با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در استان به شدت پایین است، تصریح کرد: رعایت‌ها کمرنگ شده، تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌ها احتمالاً به حدود چهار هزار بیمار می‌رسد، تختی برای بستری باقی نمانده و در شرایط فوق بحرانی کرونا قرار داریم، افراد باید در زمان طلایی و به محض داشتن علائم به پزشک مراجعه کنند تا روند بیماری در روزهای اول کنترل شود.

وی اضافه کرد: در موج پنجم کرونا میانگین سنی بیماران مبتلا به کرونا کاهش یافته و جوانان و کودکان نیز درگیر بیماری کووید ۱۹ هستند و هر روز شمار بسیاری از بیماران در کشور و استان فوت می‌کنند، روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر فوت می‌کنند و حدود ۵۰۰ نفر بستری می‌شوند، همچنین روزانه تست بیش از دو هزار نفر مثبت می‌شود.

کد خبر 517253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.