فرایند انتخاب شهردار اصفهان فعال و جدی دنبال شد/ هیچ‌کس از گزینه نهایی مطلع نبود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علی‌رغم بعضی صحبت‌های حاشیه‌ای، هیچ‌کس از اعضای شورا درخصوص گزینه نهایی مطلع نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در جلسه فوق‌العاده امروز (پنجشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان که با دستور جلسه انتخاب شهردار این کلانشهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز آقای نادرالاصلی به دلیل ابتلاء به کرونا در جلسه حضور ندارد و با ۱۲ عضو حاضر جلسه فوق‌العاده انتخاب شهردار را برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به فرایند انتخاب شهردار اصفهان، افزود: برای این مهم کارگروه‌هایی تشکیل شد و از ۲۱ تیرماه به مدت ۱۰ روز از عموم مردم شهر خواستیم که شاخص‌های مدنظر خود برای این انتخاب را ارائه کنند که حاصل آن بیش از ۵۰ شاخص شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: عمده این شاخص‌ها با آنچه با مدنظر شورا بود مطابقت داشت و در نهایت گزینه‌های انتخاب شهردار با در نظر گرفتن ۱۸ شاخص کلی و پس از آنکه ۳۰ گروه نخبه شهر مصادیق آن را اعلام کردند، به ۲۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: بعضی از این افراد پیشنهادی انصراف دادند تا در چند مرحله به ۱۱، پنج و دو نفر برای انتخاب شهردار برسیم؛ دو نفر نهایی هرکدام گزینه‌های شاخص، متدین، مردمی و جهادی بودند اما از آنجایی که باید یک نفر انتخاب می‌شد، آقای قاسم‌زاده گزینه نهایی انتخاب شهردار شد و در این جلسه این انتخاب رأی‌گیری رسمی می‌شود.

نورصالحی با تقدیر از محمدعلی احمدی، دیگر گزینه ماقبل نهایی انتخاب شهردار، خاطرنشان کرد: علی‌رغم بعضی صحبت‌های حاشیه‌ای، هیچ‌کس از اعضای شورا درخصوص گزینه نهایی مطلع نبود؛ از گزینه‌های مطرح ۲۵ سوال پرسیده شد و آن‌ها برنامه‌های خود را در قالب این سوالات ارائه دادند.

برنامه‌های اداره شهر در حد پایان‌نامه دکترا بود

وی افزود: برنامه‌ها و متونی که برای اداره شهر توسط گزینه‌ها ارائه شد هرکدام می‌تواند یک پایان نامه دکترا باشد لذا در چهار سال آینده از این برنامه‌ها کمک خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال مردم از پخش زنده جلسه ارائه دو گزینه نهایی انتخاب شهردار اصفهان، گفت: بعد از ۲۰ روز از آغاز فعالیت رسمی شورا و درحالی که یک ماه فرصت قانونی داشتیم، پس از همکاری فعال و جدی تمام اعضای شورای شهر در راستای صیانت از تمام منافع و مصالح مردم گزینه نهایی در جلسه امروز انتخاب می‌شود.

وی اظهار کرد: از دیگر گزینه‌ها که در این مدت برنامه ارائه دادند، به سوالات پاسخ دادند و در جلسات شورا صبورانه و بزرگوارانه حضور یافتند تشکر کرده و امیدواریم در هر بخشی از نظام و مدیریت شهری که حضور می‌یابند، مردم از تخصص آن‌ها استفاده کنند.

نورصالحی اضافه کرد: اداره شهر به تخصص و توانمندی‌های مختلف نیاز دارد و لازم است از تمام ظرفیت‌های بومی استفاده کنیم لذا امیدواریم دیگر گزینه‌های انتخاب شهردار که احتمالاً در سطح ملی و یا دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند، بتوانند در ادامه خدمات خود برای عموم مردم مثمرثمر بوده و نتایج ارتباطات و فعالیت آن‌ها برای شهر اصفهان مشهود باشد.

وی گفت: همراهی شورای شهر امیدبخش، ثمربخش و خداپسندانه بود و همه ۱۳ عضو شورا با حمایت قاطع خود از شهردار برای اداره شهر در چهار سال آینده کمک می‌کنند تا بتوانیم شعار شورای ششم که تبدیل اصفهان به شهر زندگی است را با همکاری مجموعه شهرداری اصفهان عملی کنیم و آثار آن به تمام مردم برسد.

آماده همکاری برای تحقق اهداف دولت هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: روز گذشته کابینه دولت معرفی شد و مجلس با رأی قاطع از دولت آقای رئیسی حمایت خود را نشان داد؛ امیدواریم دولت با تمام ظرفیت و با حمایت نیروهای انقلاب و همه مردم موفق باشد.

وی با بیان اینکه وزرای دولت، از همان روز گذشته در محل کار خود حاضر شدند و وزارت مردمی را نشان دادند، ادامه داد: مردم به انتخاب خود امید بسته‌اند و انتظار دارند دولت بتواند در مهار تورم، ایجاد اشتغال و تولید مسکن موفق باشد.

نورصالحی با تاکید بر اینکه در این راه برای دولت آرزوی موفقیت داریم و آماده هستیم در تحقق این اهداف کمک کنیم، گفت: کماکان انتظارات خود را به عنوان نمایندگان شهر اصفهان از دولت مطرح می‌کنیم و امید است با انتخاب فردی شایسته، مردمی، جهادی، فداکار، وقتگذار و بومی به عنوان استاندار، مشکلات استان اصفهان حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: یقیناً به عنوان اعضای شورای شهر با استاندار منتخب دولت نهایت همکاری را خواهیم داشت و در کنار نمایندگان مجلس دست به دست هم خواهیم داد تا انتظاراتی که مردم از ما دارند را تحقق ببخشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین روز کارمند را به کارکنان پاکدست و مردمی شهرداری تبریک گفت و افزود: در این سال‌ها شاهد زحمات و خدمات این افراد بوده‌ایم و امیدواریم مجموعه شهرداری و مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته بتوانند در راستای خدمت هرچه بهتر به مردم گام بردارند.

کد خبر 517228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.