اسپانیا در مسیر تبدیل به مرکز نوآوری انرژی جهان

مدیران کلانشهر کاسرس در اسپانیا امیدوار هستند با نوآوری‌هایی که در پیش گرفته‌اند به زودی شهر را به مرکز انجام تحقیقات خلاقانه انرژی در کشور و حتی جهان تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز ملی تحقیقات و ذخیره انرژی اسپانیا در حال حاضر به استخدام افرادی با تخصص بالا در زمینه انرژی مشغول است و در نظر دارد با تشکیل تیم قدرتمندی در این مرکز، شهر را به جایگاه‌های ارزشمندی در عرصه انرژی تبدیل کند. مدیران نام CNIAE را که مخفف مرکز ملی تحقیقات و ذخیره انرژی اسپانیا است برای این مرکز برگزیده و قصد دارند به زودی طرح‌های اولیه برای ظهور آن در کاسرس را پایه‌ریزی کنند. مسئله‌ای که در ایجاد این مرکز بیش از هر موضوع دیگری جلب توجه می‌کند اینکه اغلب مقامات ملی اهداف بلندپروازنه‌ای در سر پرورانده‌اند تا از طریق CNIAE اسپانیا را به کشور پیشرو در حل مهم‌ترین مشکلات مربوط به تحول انرژی از سوخت‌های فسیلی گرفته تا منابع تجدید پذیر تبدیل کنند.

اسپانیا در مسیر تبدیل به مرکز نوآوری انرژی جهان

مقامات کاسرس ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت کارآمدی CNIAE را به نهایت خواهند رساند. در این راستا، توسعه فناوری‌های ذخیره انرژی مبتنی بر یون و لیتیوم و همچنین فرآیندهای صنعتی هیدروژن از تولید گرفته تا ذخیره و انتقال آن در مقیاس بالا انجام خواهد شد.

مرکز ملی تحقیقات و ذخیره انرژی اسپانیا در فضایی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع در محوطه دانشگاه کاسرس احداث خواهد شد و سه ساختمان بزرگ یعنی ساختمان اصلی، زیرساختی برای انجام تحقیقات علمی و تکنولوژی را در بر خواهد گرفت.

هدف اصلی CNIAE مورد آزمایش قرار دادن چرخه ذخیره انرژی از شیمی‑فیزیک مواد گرفته تا کاربرد آن‌ها است چرا که در اروپای امروزی، تدابیر محلی با هدف ترویج تحول اکولوژیکی، فرصت‌های زیادی را در ارتباط با انرژی به وجود می‌آورد. به همین دلیل، مدیران مرکز ملی تحقیقات و ذخیره انرژی قصد دارند نه تنها زمینه را برای انجام تحقیقات مربوطه فراهم آورند بلکه آن‌ها را نیز در محیطی مناسب مورد آزمایش قرار دهند.

اسپانیا در مسیر تبدیل به مرکز نوآوری انرژی جهان

کد خبر 517219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.