۸ کاندیدای شهرداری تبریز برنامه خود را به اعضای شورا ارائه کردند

هشت کاندیدای شهرداری تبریز طی دو روز در جلسه ی علنی شورای شهر برنامه های خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی، رسول برگی با بیان اینکه هر کاندیدا باید پنج رأی موافق بیاورد تا در رده رقابت قرار گیرد گفت: روند باید مطابق ماده ۷۲ قانون باشد.

روح الله رشیدی نیز با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم روند تسریع شود و رأی‌گیری انجام‌گیرد و فرصت کوتاه‌تری پیش بینی شود گفت: چون بازهم فرایندی شروع می‌شود برای انتخاب نهایی اینگونه نباشد که موضوع استعلام پیراهن عثمان شود.

وی با بیان اینکه ملاحظات اخلاقی بیشتر مد نظر است و نه ملاحظات دیگر گفت: برخی موارد ۶ ماه سابقه کمی دارد و عدم دریافت احراز شرایط ممکن است برای افراد نمای بیرونی بدی داشته باشد.

وی افزود: باید کسی که اطلاعات در خصوص صلاحیت‌ها را پیگیری می‌کند فرد امینی باشد و نتیجه مراجع ذی صلاح اعلام عمومی نشود.

پرویز هادی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه استعلام و نحوه استعلام‌گیری مبهم است گفت: باید مشخص شود چه کسانی احراز شرایط می‌شوند.
روح الله دهقان‌نژاد نیز با بیان اینکه موضوع قانون انتخاب شهردار همه شهرها را درگیر کرده است گفت: نظر مراجع ذی صلاح این است که شهردار معرفی شود و نظر نهایی اعلام شود.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم اگر شهردار ما رد صلاحیت شد دوباره پروسه تکراری انجام شود که این برای شهر تبریز نیز خوب نیست.

علی نوای باغبان نیز با تاکید بر لزوم شفاف سازی استعلامات برای تمامی اعضای شورا خوستار ارائه ریز استعلامات به تمام اعضا شد.

سیدکاظم زعفرانچی نیز با تاکید به مشخص شدن صلاحیت‌های کاندیداها گفت: ابتدا باید صلاحیت‌ها مشخص شود و بعداً رأی گیری کنیم چراکه نمی‌دانیم به کسی که رأی می‌دهیم‌تایید می‌شود یا خیر.

یونس فاتح برنامه خود را جهت تصدی‌گری شهرداری تبریز ارائه کرد

یونس فاتح در پاسخ به سوال غلام‌رضا احمدی نایب رئیس شورای شهر در خصوص برنامه‌های برای عملیاتی کردن ایده‌های کاهش زباله خانگی گفت: در خصوص مباحث پسماند، کاهش تولید زباله در اولویت است و در ایران برای هر نفر ۷۰۰ گرم تولید زباله وجود دارد که ۷۰ درصد آن زباله تر است که در این زمینه باید علاقمندی مردم به عدم استفاده از نایلون افزایش یابد و استفاده از کالاهای بادوام، خلق ارزش از زباله، تفکیک از مبدا باید در رأس امور قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی شهر در خصوص منظور از دیپلماسی‌های شهری گفت: کارهای دیپلماسی شهری مثلاً در موارد خواهر خوانندگی در اقتصاد نمود پیدا نکرده است که باید این موضوعات پیگیری شود و از این پتانسیل‌ها استفاده شود.

این کاندیدا در جواب روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز که پرسید ایده نیروگاه برق که نوشته شده است چه ارتباطاتی با ایده‌های سازمان پسماند دارد گفت: نیروگاه مد نظر من نیروگاه تولید زباله نیست بلکه نیروگاه‌های انرژی پاک و خورشیدی مد نظرم بود با توجه به اینکه آذربایجان محل مناسبی است بازدهی مناسبی نیز دارد.

یونس فاتح در پاسخ به سوال دیگر در خصوص اینکه زباله سوزی منسوخ شده ولی ما هنوز در این سمت حرکت می‌کنیم شما به چه راهکاری قائل هستید گفت: در دنیا دفن بهداشتی منسوخ است اما ما دفن می‌کنیم که بسیار خطرناک است و متان ایجاد می‌کند که باید گفت در حوزه زباله اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

وی در پاسخ به سوال سید کاظم زعفرانچی در خصوص طرح کنترل آلایندگی هوا گفت: طرح ایجاد شده است و اگر طرح درست است باید اجرا شود اما اراده برای تصمیم‌گیری در این زمینه جدی نیست.

وی در جواب روح الله رشیدی که پرسید در زمینه حمل و نقل تراموا و ال آر تی چه برنامه‌هایی دارید گفت: تراموا به راحتی می‌توانست در صورت اجرا در شهر رفت آمد کند تراموا مبحث قابل مطالعه است و یک پنجم مترو هزینه دارد که با استفاده از تجربه دیگر کشورها می‌توان در این زمینه اقداماتی انجام داد.

مظفر سلیمانی برنامه خود را جهت تصدی‌گری شهرداری تبریز ارائه کرد

مظفر سلیمانی در پاسخ به سوال روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص بافت حاشیه نشینی که چرا تبریز نتوانست اوراق بگیرد و برنامه برای دریافت سهم دولتی از طرح باز آفرینی چیست گفت: همت استانی برای دریافت این اوراق نیاز است ولی این موضوع که نتوانستیم اوراق مشارکت بافت فرسوده و حاشیه نشینی را بگیریم همت جمعی وجود نداشت و به همین دلیل عملیاتی نشد.

وی افزود: برخلاف تبریز در مشهد موافقتنانه‌ها را در سفرهای استانی گرفتند.

این کاندیدای تصدی شهرداری تبریز در پاسخ به سوال دیگر روح الله رشیدی در خصوص هزینه‌ها برای احداث دوربین کنترل ترافیک گفت: شهرداری سهم جرایم راهنمایی رانندگی نمی‌تواند از دولت بگیرد اما با این وجود احداث این دوربین‌ها موجب کاهش تردد درون شهری و افزایش ایمنی می‌شود و در نتیجه ایمنی شهر بالا می‌رود.
سلیمانی افزود: بعضی دستگاه‌ها در زمینه ایمنی شهری هزینه نمی‌کنند و شهرداری به ناچار متحمل هزینه می‌شود.

وی در پاسخ به سخنان علیرضا باغبان عضو شورای شهر تبریز در این خصوص که افرادی که در حوزه مالی کار می‌کنند ریسک پذیر نیستند آیا شما هم اینگونه هستید گفت: ریسک پذیری در چهارچوب قانون دارم و هر موضوعی که راهکار قانونی دارد، را اجرایی می‌کنیم.
این کاندیدا افزود: برای نمونه موضوع استخدام‌ها و افزایش و کاهش حقوق‌های افرادی که تبدیل وضعیت شده‌اند می‌توان اشاره کرد.

یعقوب هوشیار برنامه خود را جهت تصدی‌گری شهرداری تبریز ارائه کرد

یعقوب هوشیار در پاسخ به سوال علی نوای باغبان عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص سخنان خود که گفته بود در مورد پروژه‌ها باید با دو موضوع پیش روندگی و زخمی کردن پروژه‌ها اقدام کنیم گفت: می‌توانیم با بودجه نویسی برخی پروژه‌ها را زخمی کرده و با برنامه جذب خدمات دولت انجام دهیم و توسعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه: پیش روندگی یعنی جهش به سوی آینده و پیش روی به مسیر توسعه گفت: مدیر باید در این مسیر گام بردارد و تحرک و افکار توسعه باید در افکار ایشان نهادینه شود.

هوشیار افزود: ما باید چهار سال آینده را ببینیم و بر آن اساس اقدام کنیم.

وی در پاسخ به سه سوال حکیمه غفوری عضو شورای شهر تبریز مبنی بر اینکه در مجامع عمومی این مطرح است که آقای هوشیار روحیه تعاملی ندارد، شائبه هست در خصوص پرونده سپهر و دریافت پاداش چهل میلیونی در حوزه تصدی شهرداری گفت: به عمل کار برآید به سخن دانی نیست و کار جمعی و تعامل با عمل نشان داده می‌شود.
هوشیار با بیان اینکه پرونده سپهر سال ۸۷ بود گفت: در این خصوص منطقه پنج، مجموعه اداره اطلاعات اقدامات لازم را کرده و بین آن نفرات اسم من نیست و در زمان مدیریت من نبوده.

وی با اشاره به اینکه من سه سال مدیر باشگاه شهرداری بودم گفت: بعد از قهرمانی لیگ برتر، ۴۰ میلیون پاداش تعیین شد که من این مبلغ را بازگشت دادم و در دوران شهرداری‌ام پاداشی برای خودم تعیین نکردم.

این کاندیدای شهرداری تبریز در پاسخ به سوال روح الله رشیدی مبنی بر اینکه در توضیحات خود در خصوص حاشیه نشینی اشاره به این شد که ۱۰۰ هکتار در نظر دارید این زمین‌ها در چه موقعیتی است گفت: در دوران تصدی‌ام مجموعه ۱۳۰ هکتاری کار کردیم ولی طی این مدت از بین رفته اما زمین‌هایی در بهترین نقطه شهر با همراهی شورا در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ورزش قهرمانی و ساختار شهرداری و قانون موضوعی شهرداری گفت: شورا مرجع و مقدمه‌ای برای قانون گذاری است و اگر ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی تأمین شود و جذب سرمایه، بدون هزینه از شهرداری تأمین شود امکان پذیر است.

یعقوب هوشیار در خصوص منبع هزینه جاری ۱۸۰ میلیاردی و تاکتیک‌های رسیدن به استراتژی بیان شده، گفت: عملکرد چهارماهه هزینه‌های جاری، میانگین ۱۸۲ میلیارد تومان شد و تاکتیک‌ها و درآمد را از صندوق ذخیره سرمایه گذاری تأمین می‌کنیم.
وی با بیان اینکه افزایش قانون ارزش افزوده تا ۱۶ درصد مد نظر است گفت: در خصوص تهیه اتوبوس برقی ظرفیت‌هایی از وزارت کشور تعیین شده و دیگر مقوله‌ها همچون شهرک جوانان کل این مجموعه و اراضی برای شهرداری است اما از این مقدار ۱۰ درصد به ما داده شده که می‌توان آن را باز پس گرفت.

وی در پاسخ به سوال روح الله دهقان‌نژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر با این مضمون که مدیریت جهادی آگاهانه راهبرد و کلید واژه است و تمام سیستم‌های مدیریت عامل آنجا هست و مدیریت جهادی و آگاهانه به چه منظور استفاده شد گفت: سه رکن در مدیریت جهادی آگاهانه استفاده شده و مبتنی بر دانش است که رهبر انقلاب به این موضوع تاکید دارد.

این کاندیدای تصدی شهرداری تبریز در پاسخ به سوال رئیس شورای شهر در خصوص تعدیل ۱۶۰۰ نفر که در برنامه ارائه شده بیان شده بود گفت: تعدادی از آنها بازنشسته هستند، حدود سیصد نفر و اگر در طول چهار سال جلوی ورود نیرو را بگیریم این رقم محقق خواهد شد.

وی افزود: در خصوص سیاست‌های تشویقی در حوزه بازخرید نیز بعضی‌ها راضی نیستند در اینجا کار کنند که باید تشویق کنیم در زمینه بازخرید اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر رسول برگی در خصوص نبود برنامه برای توجه به محلات و شورایاری محلات در توضیح ارائه شده گفت: این موضوع نیز در برنامه وجود دارد و محور با مساجد است و ۱۸ پایگاه در مناطق آسیب پذیر باید ایجاد شود.

هوشیار افزود: در حوزه سلامت و ورزش نیز تمرکز شده که باید با استفاده شورایاری‌ها مشکلات را مد نظر گرفته و برای حل مشکلات محلات اقدام شود.

به گزارش ایمنا، با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مقرر شد رأی‌گیری نهایی برای انتخاب شهرداری تبریز روز یکشنبه هفته آینده در جلسه رسمی شورا پس از اعلام نظر مراجع ذی صلاح انجام شود.

کد خبر 517136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.